|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag funderar att göra min bil lite fortare. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Är mest intresserad att få snabbare acceleration. Vet ni vad man köpa ? Jag hörde att K&N luftfilter ger upp till 10 hästar. Men hur mycket kan sånt hjälpa. Kom gärna med förslag och tips, tack!!! | |
| Jag tror att det enklaste och billigaste är att byta till en 323, 325, 328... | |
|
Kan en trimchip hjälpa ? |
|
|
e85 konvertera och lustgas |
|
|
Tack för svaret:) men var kan man få tag på lustgas? |
|
|
om utväxlingen är lägre på tex. 316 vore ett byte en väg till bättre ax annars byt motor till en större... några futtiga hästar på toppen kommer inte att ge dig någon hissnande skillnad i ax så alla små trim typ filter avgas osv är relativt bortkastade pengar i relation till resultatet. Manche führen, manche folgen |
|
|
byt bil eller så stoppar du ner en 325 motor. Eller en flaska gas. sportluftfilter hjälper dig inte till något annat än annat ljud. ett trimmchipp kanske kan ge dit 3-5hk. |
|
|
Det enda vettiga alternativet är byt motor eller byt till en starkare bil. Blir det motorbyte kan jag rekomendera M52B25 motorn. Det är den som sitter i 328 Det ger med litte billiga mod runt 220hk |
|
|
Det låter trevligt :) Men om jag stoppar in en M52B25 motorn, så måste jag byta något annat t ex växellåda? |
|
|
Sorry M52B28 skulle det stå det funkar med lådan du har även om den är i klenaste laget. Annars plockar man motor & låda i ett paket då funkar det fint. Det är samma låda i 328 som i E36M3 3.0 |
|
|
Nu vet jag vad jag ska göra. Tack för er hjälp :) |
|
|
Jag måste bara fråga. Om man byter motor från en 316. Måste man typa om den då? Och vad kostar det? Eller om man byter motor låda och kardan och bromsar så kan man bara omregga den som en 328? "Du har kanske turbo. Men jag har raggarspinn" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.