|
|
|
|---|---|
|
Har en 318 compact -95 och var helt säker på att alla e36or fick kamkedja från årsmodell 95? Men när jag kollade oljan idag så var kedjan misstänkt likt en rem. Tänkte att det är lika bra att fråga då mina motorkunskaper är väldigt begränsade. Men en kamkedja ska väl mer se ut som en cykelkedja? Min rem såg ut att vara i gummi, helt klart! | |
|
Du har kamkedja i din bil: Länk Den sitter invändigt i oljebad så den ser du inte. Har du sett en rem så är det högst troligt aggregatremmen, d.v.s. remmen som driver hjälpaggregat som vattenpump/fläkt, generator, styrservopump. Har du AC brukar det vara ytterligare en drivrem. |
|
| en gummirem som e dränkt bland olja ? | |
| Nej, läs igen. S...a....k....t....a ;) | |
|
hahahahha jo jag läste nog lite knasigt men har en undran nu. eftersom jag aldrig pysslat med en kamkedja så undrar jag ifall den har ngn typ av smörjning? typ att den går igenom ett litet bad med olja tex vilket gör den oljig? eller går den runt torr hela tiden? |
|
|
Men det är ju just det Anders har förklarat... Radix omnium malorum est cupiditas |
|
|
palla va jag.. |
|
|
Länk Där ser du tydligt var kamkedjan sitter, om man som på bilden har lyft på ventilkåpan. Bilden visar en 6-cyl, men din 4-cyl ser likvärdig ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.