AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.405

Hur får jag bort frontspoilern på M3 e36 -96

Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Hej!

Behöver hjälp hur man på bästa sätt monterar bort frontspoilern på M3 e36.

Tack på förhand.
Pilla bort plastlisterna i fronten! Bakom sitter fyra muttrar! Sen har du nån/några skruvar i hjulhuset, och nån/några under frontspoilern, ungefär så!

Glömde ju av dimljusen. Dessa pillar du ut framifrån via ett hål i spoilern använd typ en mejsel och tryck rakt in på "plastflärpen" så hoppar dimjuset ut! Hålen sitter mot mitten av bilen i underkant av dimljuset.

Sen har du ju även utetempgivare eller vad det är som sitter i luftkanalerna som du måste pilla dän.

Lossar du fronten så som jag beskrivit så får du även krockbalken med. Ska du sen lossa plasten från den så sitter det typ 8-10st "plastploppar" framifrån som du slår ur framifrån, men observera att du inte ska slå ur ela plasten utan bara pinnen i mitten.

Hoppas det här hjälpte lite iaf!

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
angående dimljusen, det räcker med att trycka med fingret på "spaken" så ploppar dimljuset lös. hittade en gammal bild vart "spakarna" sitter ;-)
Länk

/Jonas
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Ok, det var ju inte bara men ska göra ett försök i helgen:)

Tack för hjälpen.
Återkommer om det inte gick någe bra.

Mvh
"Casy"

Då måste du ha små fingrar eller nåt. ;) Jag tyckte hålet såg så litet ut så jag tänkte inte ens den tanken! Men det klart, funkar det så är det ju självklart bäst!

Sen svek visst minnet lite, var visst ovansidan på dimljuset. Har ju gjort detta rätt många ggr så jag borde kunna göra det i sömnen numera, haha!

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
haha, jag trooor det var överkant :P men jag har haft fel förr!

/Jonas
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Jag får testa lite.. måste lämna in det på lack och få bort lite stenskott.
Ska du bara lämna in det på lack så kan du ju strunta i att lossa krockbalken från själva plasten! Men du lär väl få skruva dän dimljushållarna och så om du inte ska maskera dom. Det är inget svårt jobb och det ser du hur det sitter när du väl fått ner fronten! Även givarna som sitter i luftkanalerna går att lossa när du fått av fronten en bit.

Däremot kan jag nästan med säkerhet säga att du redan nu kan gå till bmw och köpa nya "klämmor" som håller fast det svarta nätet i fronten då dessa brukar gå sönder när man tatt bort dom! NR10 i länken!

Länk

Låter mycket mer komplicerat än det är detta! Börja med bit NR6 när du lossar fronten sen så går det av bara farten.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.