AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.702

Sälja M5 e39 och köpa 335i e90?

Hej, går i tankar kring bilbyte. Har idag en m5 e39 men funderar på skaffa en 335i istället med steg 2 trim via chip center = mjukvara och avgassystem.

Någon som kört eller ännu bättre ägt bägge av bilarna? Är effekten jämförbar med lättare trim i 335an? Hur är väghållningen i e90´n?

Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Använd inte chip center, testa att söka på dem.

Hej

Jag har haft en M5 och kört 335 en del. Det är en väldigt bra bil och jag upplevde inte effekten som så mycket mindre. Orginal så tyckte jag att 335 hängde på M5 ganska bra, ialla fall upp till 150-160kmh.
Har ingen erfarenhet av ovannämnda chip men det finns ju andra märken som går riktigt bra.
Byter du så tycker inte jag att du nergraderar dig ialla fall. Men själv hade jag undvikit RTF däck om det går att välja, kändes inte alls bra med dem på 335an. Bilen jag körde hade 19'' fälgar så jag vet inte ifall det gjorde att det kändes sämre jämfört med ifall man har 18''.
Lycka till.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Jag skulle inte rek ett chip från chipcenter...finns betydligt bättre alt där ute...piggys som jb3 & procede alt giac flash...du hittar all info du behöver i 335 trimtråden! ;) själv ligger jag på c:à 430 häst och 550 nm med jb3, okattade downpipes, större intercooler,avgas och dci...
Gy
107
Gydell
BMW 325d e91
BMW 318is e30
Hej Steffo125,

Jag funderar på att skaffa mig en M5 E39, så om du bestämmer dig för att sälja din så kanske du har en framtida spekulant här! =)
(Självklart beroende på skick, miltal, utr, pris, osv)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig i ditt beslut för jag har varken kört M5:a eller 335:a. Men lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.