AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
707

bilen stendöd efter urkoppling av stereo

he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
kopplade ur gammelstereon och skulle sätta dit nya, pluggade i den och provade, den funkade bra bortsett från att jag inte kopplat dit remoten, så jag höll remoten från slutsteget mot en tråd från stereon som hette "remote control" eller något liknande, då blinkade det till i instrumenteringen och jag provade vrida igång bilen. inte en reaktion, den tickade inte ens på reläet som den brukar göra när det är dåligt med ström. men däremot så tickade ett annat relä när jag hade på tändningen, och i samma veva som reläet tickade till så gick fläkt och allt igång en sekund, dog en sek, gick igång en sek osv, det pulserade liksom. jag följde reläklickandet och det kommer någonstans från bakom handskfacket. har även provat haft borta plusen från batteriet ett par minuter för att sedan sätta tillbaks med förhoppning om att allt skulle vara återställt, men icket!

så nu undrar jag om någon har nån aning om vad som kan ha hänt?
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Har Du kollat säkringarna ? Ev. kan någon ha bränt av.

/Stefan
he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
har inte kollat, men borde det påverka starten? var hittar jag alla säkringar i en 740 e38? vet att det finns en liten säkringsdosa under huven iallafall.
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Låter som du behöver ladda batteriet...
he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
jag provade koppla dit batteriladdarn som har tre lysdioder, en som visar att laddaren är ikopplad, en som visar att den laddar och en grön som visar att den är fulladdad, och alla tre lyste. och alltid tidigare när det har varit dåligt batteri så har ett relä klickat när jag har vridit om nyckeln, men nu är det knäpptyst.
he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
-knäpptyst bortsett från att ett relä klickar i takt med fläkt och annat när jag har på tändningen.
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Det finns även säkringar bak, bakom klädseln över batteriet.
I motorutrymmet sitter de vid passagerarsidan mot torpedväggen.

(Du kan ha bränt en säkring som ger ström över tändningslåset).

/Stefan
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Då har du nog en trasig säkring ändå. Kolla igenom allihop.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.