|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min bmw 520i -88 den går o jämnt på tomgången och knärter till när man varavar upp den litte. Vad kan det var som är fel på den? | |
|
Va? Knärter? kan du beskriva lite mer? MVH |
|
|
Den kommer från toppen typ är inte säkert kan han mis tända på den cylinder eller nått sånt?/ man hör inget på låga varav bara när man varvar upp den . eller kan det vara nått med ventilerna? |
|
|
Ja det är väldigt svårt att veta. du kan inte lägga upp en film? Kolla tändstift,tändkablar och fördelare. Tickar det? Jag hade bes i torsdags och blev lite lycklig när min 518i-92 gick igenom och blev väldigt gasglad efteråt. Motorn kokande och pappskivan framför kylarn orsakade troligen att bilen kokade så jag tog bort den och då hörde jag ljud ifrån motorn jag inte hade hört förut, det liksom, lite svårt att beskriva men shömsha lite dovt med jämna mellanrum. Jag kollade oljan och oljan rann av från oljestickan som vatten. Bilen går bra. Kan oljan vara dit beskymer? tveksam men kolla ändå. Det kan ju vara ventilerna hmm kamrem kanske? Spridare? k-sprit kan hjälpa att rengöra spridarna. |
|
|
Svårt att veta kan vara så. kan du inte lägga upp en film? Kolla tändstift, fördelare, tändkablar, rotor, olja. Är det när den är kall/varm? hur är det när man kör med bilen? normal körning lite tuffare körning etc K-sprit o andra dunder medel kan rengöra spridarna Kamrem? |
|
|
Vad är det med denna dator? J***la s***t u******** Dator. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.