|
|
|
|---|---|
|
Är inte allt för berest bland oldtimers och behöver därav lite information från lite kunnigare AP kollegor. Jag har gått och köpt en 2800 från 1970. Den är inte i mint condition men i väldigt bra skick, knappt använd de sista 15 åren. Jag fick köpa den av en kompis som ärvt den och inte hade plats för den. Nu till min fråga: Då det inte finns många till salu så är det svårt att avgöra värde, ska jag behålla den för framtiden eller släppa den till någon som är mer intresserad av oldtimers än mig? har en hel del information kring bilens historik men inte hunnit gå igenom alla papper ännu. Importerad till Sverige som flyttgods i mitten på 1970-talet. Tacksam för svar! München | |
|
Går ej att sätta ett värde i pengar på 2800, värt mer än pengar. Behåll och njut :D /Otto |
|
|
Em kompis köpte en 2000tiLux. Röd o vacker -67 med svart skinn. Gav 80 laxar. |
|
|
Går du och säljer en sådan relik.......kommer du att ångra dig.Kanske inte samma dag,men mer och mer för var dag. Bättre än pengar på banken. Kolla värdet på www.mobile.de där de fullkomligt skriker efter dem. Vi ligger lite efter. Mvh Jonas Brinell. |
|
| Är den i riktigt bra skick och dokumenterat låga mil borde du kunna begära mellan 50 och 80k skulle jag gissa. Vet inte om den sviiiindyra E3'an vart såld till slut? Den var väl ute för 89k har jag för mig. Minns inte heller om det var en serie 1 eller 2 eller så. | |
|
Bilen togs till Sverige 1976 och har stått avställd sen 1985. Gått 13921 mil, och som sagt är i relativt gott skick. När det väl har slutat snöa och vi har fått lite torrare väder så ska jag hämta hem bilen och se över den ordentligt. Men den får nog vara kvar i familjen, håller er uppdaterade framåt våren med lite bilder och information! München |
|
|
Kul med en 2800 serie 1! Klart fränt! Läs gärna tråden om E3 och rost före du tittar på bilen. Bra skick och låga mil är mycket attraktivt, rostiga objekt går det 13 på dussinet. Hälsningar Mats |
|
|
Salesman och Lus: Trots att jag haft (och har) en E3 som bruksbil i över 30 år så har benämningen serie 1 och 2 gått min näsa förbi! Vad betyder det? Per L |
|
| Mitt eget påhitt. Kom ju en facelift med modellår -73. Vet inte vad man ska kalla dem innan och efter faceliften. | |
|
Tänker du på bla nya bakljus och nya luftutsläpp på C-stolparna? I så fall kom den redan med -72 års modell. Dvs redan på de bilar som levererades i slutet av -71. Alla 3.0S/Si hade tex det senare utförandet. I övrigt kan jag bara dra mig till minnes att man (senare) ändrade mittgrillen fram (från kromade ribbor till svarta ribbor) och att nedersta kromlisten runt fram-och bakrutan blev bredare. En del mindre och icke synliga ändringar gjordes också senare. Tex ändrades längden på främre länkarmarna något och bensintankens utformning ändrades något. Per L |
|
| Precis. Hände en del mellan 72 och 73 med, man flyttade och bytte slavcylinder bland annat :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.