|
|
|
|---|---|
|
Det är så att min OBC har dött efter batteribyte... Den visar endast PPPPP svagt i displayen och saknar all typ av belysning. Har en kontakt med bmw verkstad som har kört diagnos på bilen och OBC:n svarar inte alls så det verkar som om den är stendöd. (säkringar har jag kontrollerat om det inte är någon speciell som jag kan ha missat?) Går det att byta ut den mot en begagnad från skroten och sedan koda in den? För OBC:n, vad jag förstår, innehåller all data om bilen? Vad bör vi tänka på? Jag kör automat så självklart så måste jag ha ett kombi-instrument för den typ av bil. | |
|
Glöm kombit från skroten - de måste motsvara exakt det som finns i din bil och kodas av BMW i München. Det är vad jag själv erfarit när jag bytte kombit på min E46. Vad det kostade vet jag inte, det gick på garantin från bilhandlaren, men runt fem papp är vad jag tror. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Jo jag såg att det låg på något sådant... tyvärr... Tack för att du delade med dig av din erfarenhet. |
|
|
Jag skulle vilja säga att det går utan problem, har själv bytt kombi instrument på min för att tankmätaren slutade fungera. Visst måste du programmera in den, men det fixade jag med min egen verkstadsdator. Fungerar hur fint som helst nu, ett begagnat instrument hittade jag på skroten för ca 1700:- Dock skall man ju tänka på att man hittar rätt instrument, Diesel, Bensin, Automatare skiljer sig. Sen ska du även kolla så att plastkåpan på baksidan av instrumentet har samma färg, finns grå samt svart bakstycke. Behöver du hjälp med programmering får du rulla ner till skåneland så hjälper jag dig! |
|
|
Låter intressant måste jag säga... det skiljer ju lite på 1700:- och 8000:- Och skåneland är jag ju nere i rätt så ofta så det skulle inte vara några problem. Har han någon mail eller någon annan kontaktform så kan jag höra av mig i det närmsta när det blir aktuellt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.