|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa mig en uppsättning 19" till våren och behöver nu lite råd vad man ska sätta för sänkningssats på bilen för att det ska bli snyggast! Min bil har M-chassi idag dvs. den är sänkt lite från fabrik men sätter man 19" så måste man ner lite till. Någon som har erfarenhet av detta? Mvh Johan | |
| jag har inga erfarenheter men jag tänkte satsa på KW V1 coilovers, smidigt att kunna bestämma höjden själv tror jag | |
|
Har också funderat på det men eftersom det är en bruksbil så tänkte jag att fjädrar räcker för mig. Man kan ju sätta dit nåt billigt coiloverskit men då missar man poängen, man vill ju ha bra grejer som t.ex. KW Ett sådant kit går väl på cirka 10 tkr, variant 1? Mvh Johan |
|
| ja billiga coilovers ska man nog inte ta tror jag, tror dom kostar runt 13tkr | |
|
Önskar gärna länkar till bilder med lite olika sänkningssatser med 19" Mvh Johan |
|
|
Har nu siktat in på H&R sänkningssatser, de har en 60/40 och en 50/30. 50/30 bör nog passa helt perfekt, då kommer man ner lite till än vad M-chassit ger. 35/15 ger sänkningen eftersom man har M-paketet. Tror ni detta blir bra? Mvh Johan |
|
|
vet inte om det är samma till E87 men det borde väl vara typ samma Länk |
|
Ghost Rider |
Jag har en 50/30 sats på min och det blev kanon med 19 tums fälgar om du frågar mig provat en bil me 60/40 sats och de va inge kul att köra så mitt tips köp en 50/30 sats Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
Såg någon bild på en bil som hade 19" och 60/40 och där gick skärmkanten över däcket vilket inte faller mig i smaken. Så en sats som du säger 50/30 blir nog hur bra som helst, BMW Performance är inget alternativ, vad har dom för utbud? Mvh Johan |
|
Ghost Rider |
som sagt va en 60/40 sats gör bilen stenhård man vill ju ha lite komfort kvar kika på min bil på garaget.org så ser du hur den ser ut med 50/30 sats monterad Länk Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
Var inne och kollade på just din bil eftersom de andra kör orginal verkar det som! Tummen upp för din bil, ser mycket bra ut! Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.