AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
778

Växellådsproblem 330ci -01

in
2
inflames666
BMW 330ci -01
Har problem med min steptronic låda i en 300ci -01.
Började när det var mellan 10-15 minus ute å den stod stilla i 4 dar. Den var inplogad på parkeringen och försökte få loss den men det gick inte. dagen efter så skotta vi rent runt bilen och la ut salt. Men då till min stora förvåning så den drev den inte på backen. Bogsera ut bilen och skulle se om den ens drev framåt. Så fort det blev lite motstånd så small det till i lådan och symbolen för nödprogram tände sig. Och så är det fortfarnade. driver ej bakåt och framåt endast i nödprogram.
Har provat å tina upp den ordentligt i varmgarage men utan resultat.
Har pratat med bmw om det men dom kan inte svara på rak arm vad det kan vara så jag vänder mig hit först för å se om någon har något förslag på vad det kan vara. Har en bra bit till BMW verstad och måste då ordna biltransport så ja hoppas någon duktig här har nån ide om vad det vara för problem.
Har eventuellt fixat en som kan komma och läsa av vad det är för felkod.

Tacksam för svar

Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
var en kille här i ängelholm som hade samma problem innan med sin smg låda bmw programerade om datorn så gick det igen men jag vet inte riktigt om detta var lösningen på problemet men funkade tills bilen hamnade på taket iaf

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.