|
|
|
|---|---|
| ska byta till facelift lycktor bak på en e90 -05. kopplingar å allt passar och dom lyser men blinkar för fort... hur stark ström ska led ha mot dom som satt där? | |
Bayer_Aleks |
Det är snarare inte tillräckligt med resistans. Beteendet med snabba blinkningar är för att bilen tror lampan är sönder. Blinkar baklampan så är det för att det krävs såpass lite ström för att få en LED lampa att lysa. Det är inget fel på ström och spänningen du får till lampan bak utan resistansen, motståndet, är på tok för lågt. Mät ut vilken resistans du har på LED nu och jämför med vilken resistans du har med originalen så ser du skillnaden. Ohm lag: U= spänning, R = Resistans (Ohm), I= ström (ampere U=R x I R= U / I |
| Du är medveten om att du behöver byta bagagelucka för att kunna montera dig facelift baklampor? | |
|
Om bilen förväntar sig vanliga lampor men du byter till LED och dessa inte har inbyggt extra motstånd så får du komplettera med det i efterhand. Exempelvis ett sånt här från Xenonkungen: Länk Kan vara så illa att du behöver en till varje lampa som det står på sidan. Det vill säga 1 till bakljuset, 1 till blinkers, 1 till backljus osv.. |
|
|
carlsson86: Vad är det för bakljus som inte levereras med avedda motstånd, för det är väl eftermarknadslampor till pre-facelift? MVH Christofer |
|
|
det är så att vi ska få luckan bytt på rostskyddsgarantin och då gick de att få facelift luckan så beställde jag original led lycktor upptill. tack för svaren, ska se om jag kan få de att funka |
|
| Beträffande rätt motstånd så är det något som man måste mäta sig fram till. | |
|
Vet att "Padde" som driver Gatbilar.se monterade LCI baklucka på sin E91 pre-LCI förra året... Och det var tydligen ett jääkla mekk innan det fungerade som det skulle utan lampvarningar osv. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
För att få fel indikatorn att sluta tala om för dig att baklyset är trasigt behöver du bara ett vanligt effektmotstånd på 5w eller 10w beroende på vad för lampa som suttit där. men tänk på att dem här blir ohyggligt varma! alltså du bränner dig på dem när dem är på arbetstemp. men till blinkers så är jag osäker! |
|
| Sätter man endast ett effektmotstånd kommer det nog inte hålla länge innan det brinner av inuti på grund av värmeutveckling och brist på kylning. Det bästa är att bygga upp en krets bestående av flera motstånd i serie och parallellt. | |
| Jo de blir svin varmt som ja skrev tidigare. Men jag har kört så ett tag nu och det verkar fungera fint :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.