AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
723

Startproblem E36. Motorn går runt men inget händer?

Har de senaste månaderna många gånger haft stora problem med att få igång min 328.

Motorn drar runt precis som vanligt men inget händer.
Men hittills har bilen alltid startat efter x antal startförsök.

Har sedan fenomenet började kört med etanol i tanken för att utesluta is i systemet, bytt bränslepumpsrelä, kollat säkringar och alla kontakter jag kan komma på.

Och felet uppstår ibland när bilen endast stått några minuter och motorn är genomvarm, men det händer oftast när bilen stått en längre tid t.ex över dan och det är dags att åka hem från jobbet.

Bränslepumpen är endast ett år gammal, men dock från "feltema" Kan det vara den som ställer till det? Om så vore fallet så tycker jag att bilen när den bara stått några minuter borde starta några sekunder på det bränsletryck som finns kvar i systemet? Har testat detta genom att plocka ur bränslepumpsrelät och låta bilen stå några minuter och då startar den några sekunder för att sedan stanna av bränslebrist.
Kan tillägga att jag har kollat efter felkoder men det finns inga sparade.

har börjat fundera lite på om det kan vara vevaxelgivaren som spökar, då motorn naturligtvis inte tänder om varvtalssignalen saknas. Men tycker ju att detta borde generera en felkod?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.