|
|
|
|---|---|
|
hej på er alla har en e32 750 som jag idagarna fått problem med: Symptomen är : Orkeslös, brölar brummar som fan vid gaspådrag. låter som ett mega-sportfilter sitter där. Även ståendes vid gas så låter det som nästen exakt kudet från ett öppet filter. Typ det där brölet/sug .ljudet. Har nu lokaliserat en egen liten sak som föreg.ägare har mixtrat med, till min stora (förmodligen) besvikelse.. De slangarna som sitter , 1 in till insuget , och 2 den slang som går utifrån den stora slangen in till luftmass-mätarn är PLUGGADE (???!!) hade en god vän som tittade på detta lite snabbt o han kontaterade att detta inte var alls en bra lösning, (??) På tomgång så "ryker" det ur det hålet som slangen till insuget går, vilket inte är såååå himla bra antar jag, plus att den slang som går ut före luftmass-mätarn inte ens sitter fast bra, den går att "bara" dra rakt ut för den är så jävla hal av olja. ! (båda sidor gäller detta) . Båda stiftkontaketrna är dessutom (båda sidor) utdragna o frånkopplade. ej bra detta heller (igen). bilen har gått klockrent tills igår (söndag) , vilket nu min polare tror att ett nödprogram har satt in, med tanke på alla dessa felvärden han får antar vi. Tacksam för svar , börjar bli riktigt ledsen i ögat nu... mvh chris | |
|
Jag förstår inte riktigt hur du har slangarna kopplade, men har du läck på slangar som är kopplade till insuget kommer motorn gå dåligt. Så leta reda på alla läckage! Att vevhusvetilationsslangar är pluggade tror jag är pga att bilen haft höga HC värden på en besiktning. Har du möjlighet att lägga upp ett foto på hur det ser ut? /Mats J |
|
|
hej! tack för svaret, jo det tror jag med då jag hört om dessa HC problem. men skall koll om jag inte kan dra en bild. Men som sagt de 2 slangarna , 1den böjda som skall in i insuget, plus den andra som går från stora slangen från luftburken (båda sidor då). den som har en "ny" o en "gammal" mätdel har jag hört. svart o vit benämms den som , själva innanmätet vad jag förstått.? ha d bra så fixar jag bild :) mvh chris |
|
|
Dom rören ska suga in gaser mm från motorn in i insuget så det inte blir några onödiga smutspartiklar utöver avgaserna.. Ren rappakalja, jag pluggar rören efter varje besiktning, motorn går bättre med rent luft. Så sök efter en polare som vet mer och sedan efter läckage |
|
|
hej! tackar för svaret, detta verkar ju stämma med vad ja läst i en del andra trådar. dock undrar jag: kan läckage påverka denna extremt dåliga gång på motorn?, har även kollat efter vatten i oljan, då jag trodde packningen va blåst, men inget vatten där o ingen ovanlig konsistens i expansionskärlet. men som sagt, dessa två slangar ev läckage, kan alltså ha med denna gång att göra på motorn? har även fått upp "bertibe- nånting" på dísplayen och efter detta gick bilen kass, OCH en sak till: kör förmodligen med fel dimesion på däck med. kan detta ha en inverkan på problemet? bara ett par kassa 195 däck på. vilket inte allas matchar org. dimesion antar jag?? mvh chris |
|
|
Förstod jag det att kontakterna till spjällen inte satt i?? Mvh Dic |
|
|
"har även fått upp "bertibe- nånting" på dísplayen" Låter som Getriebe-Notprogramm, växellådans nödprogram. |
|
|
Getriebsanleitung betyder instruktionsbok, om det är det du fått upp, det kommer i kombination med en annan varning. /Mats J |
|
|
Betriebsanleitung var det. /Mats J |
|
|
hej alla Det stämmer detta. Det var Betribe anleitung varningen. men skall skruva idag så vi får la se. Är det sant att man "nollar" bilen när man dragit batteriet? börjar ana att detta vart problemet hos tidigare ägare nämligen, mindes att klockan var nollställd i bilen, viilket blir efter att man dragit polen vet jag. Gissar att den var "nollad" precis innan ja kom till säljaren..Men ja kan ha fel.. Ljudet som kommer när du gasar är som att det liksom låter från en sida av motorn (vänster), alt. ena sidan av avgassystemet (??) vänster där med, plus att kontakten till membranet var lindad med vulktejp såg det ut som.. men forskar vidare helt enkelt mvh chris |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.