|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
På länkarmen bak längst ner vid hjulet sitter det en bult med exentriska fasta brickor. Bara att lossa och vrida så ändrar du cambern inåt eller utåt beroende vad som behövs. Borstar du rent så ser du att det finns en pil på brickan vid bulten och grad/streck på nedre länkstaget för att lättare orientera sig vid justeringen. Att tillägga är att det behövs en noggran koll hos en verkstad el liknande som gör 4-hjulsinställningar. Säg bara till att du vill behålla nuvarande camber och att dom bara skall ställa dem lika på båda sidor. Har gjort så på alla mina bmw jag haft med feta fälgar utan några problem med skarp osv. Det här med Csl kopior. Se upp vad ni köper. Det är endast VMR VB3orna som verkligen ser ut som Csl fälgar(enl mig och på många utländska forum)med det där härliga konkava djupet. Tro mig, jag har varit i den här "djungeln" av csl copys och gjort många inköp i tron på att de ser ut som de ska. Att VMR är dyrare är ett faktum men det lönar sig att köpa rätt från allra första början för att inte bli besviken vilket man blir när man upptäcker att det där djupet saknas. Det är ju trots allt djupet som är tjusningen med Csl fälgarna tycker iaf jag. /Scnitzermann. |
|
|
Scnitzermann: Håller med dig till fullo ang. djupet/konkavheten. Men pga böket med att hämta hem från USA kontra enkelheten att köpa från England så vet jag inte om jag har lust att betala så pass mycket för moms/tull när fälgarna är löjligt billiga. Vissa säger ju att man ska köpa VB3 istället för andra CSL replikor och strunta i att dom är "dyrare". Men dom som säger att dom är dyrare för att dom är bättre är ju struntprat i mina öron, det som gör dom dyrare är ju frakten och momsen och alla extrautgifter. Fälgarna kostar ju precis lika mycket som alla andra replikor :) Jag har äntligen hittat CSL kopior MED konkavhet och djup, dvs. alla fyra är inte likadana eller raka utan bakfälgen är hyggligt inåtgående vid navet. Har inte jämfört mot VB3 men på rakt arm ser man absolut inte en skillnad värt 4000-6000 kronor mot VB3orna. Synd att man itne kan ha 10" på en 330 :( |
|
|
Jag tog hem mina VMR VB3 via england och slapp moms och tull. Jag köpte dem ifrån CA Automotive Uk. Prata med en som heter Phil, han fixar hem VMR VB3orna från usa till sig och skickar dem sedan vidare hem hit till sverige. Gav 1250£ inkl frakt frn england. Jag kan lungt säga att det var värt det hela. /Scnitzermann. |
|
|
Kan också tillägga att de frn BM motorsport inte alls har den där konkavheten som Csl ska ha. BmwMClubsport, håller med ang 10" VMR på en 330. Ser bara för grymt ut på modbargains VMR Vb3 sida där en silver E46 sedan visas med just 10" baktill. Med kraftig camber och valsat går det men det blir i tajtaste laget. Men grymt är det. /Scnitzermann. |
|
|
Scnitzermann: OK lät ju faktiskt bra. Det jag fick efter att ha pratat med företaget som jag länkade till tidigare var £1140 och mitten på mars då det var out of stock. Angående BMs CSL fälgar håller jag med dig till fullo. De är nästintill raka och i jämförelse med VMR så torskar de direkt. Men dessa är dessutom slut, BM har inga mer sådana och istället för att köpa in fler har han hittat en leverantör/tillverkare som gör ännu bättre och snyggare CSL fälgar som han nu har beställt. De tillverkas just nu, jag skulle gärna lägga upp en bild om det gick men vet inte hur man gör. Dessa ser ut som VMR fälgarna i konkavhet. Det som skiljer är att ET är 38 fram istället för 40. Och att de kostar 6-7 tkr istället för 11-13tkr som VMR gör i och med den tråkiga frakten på 300 dollar + och alla avgifter. Fälgarna i sig är ju lika "billiga/dyra" som BMs, bara att vi bor i fel land. |
|
|
BmwMClubsport: Låter ju riktigt bra! Se bara till att du fått bilder på en non M-set uppsättning. Säljarna bifogar oftast fälgset till M-bilarna (ET27 baktill)för att de har mer konkavhet än de som passar de vanliga Sedan/Touring och Coupé och hävdar att det är ""non m-alloys". Har nämligen också fått bilder på de här fälgarna som ska vara i klass med VMR och fick bilder på en Z4M med dessa på. Klart att det är större konkavhet då när ET är 27 på bilderna. Säger inte att det är så i ditt fall med höjer bara ett varningens finger och inte lita alltför mkt på bilder och påståenden. Ladda upp bilderna på te x photobucket.com och länka dem hit. /Scnitzermann. |
|
|
Scnitzermann: Absolut, tack för tipset! Jag är fortfarande rätt neutralt inställd då jag endast sett en bild på fälgarna. Men jag har bett om att få mer när han väl får in fälgarna som tillverkas just nu. Så mer bilder och information skulle jag få då när han själv har dom. Och Mark på BM är väldigt trevlig så jag Tror att detta inte är någon bluff. Men visar bilderna något annat så köper jag också VMR fälgarna från England. Det är nog de snyggaste fälgarna till E46an. |
|
|
Jag har köpt mig en 325 coupe 2007 och är såklart sugen på 19" fälgar.skulle vilja ha reda på vilket ET mått som funkar på min bil, vill ha 8.5" fram och 9.5" bak. Skulle det funka med ET40 fram och ET45 bak? Tacksam för ett svar så att man kan möta våren på ett bra sätt;) Mvh.Rascal |
|
|
Tänkte montera på 19x8,5" 235/35 ET40 fram och 19x9,5" 265/30 ET45 bak på en 330ci E46. Fram verkar det inte vara några problem men bak verkar det vara lite delade meningar där endel säger att det tar i medans andra säger att det inte tar i. Jag har inte tänkt mig att modifiera bilen något ex valsa skärmkanterna. Min fråga är då tar det i eller inte och då gäller det även vid maxlast då man riskerar att "bottna med fjädringen". |
|
|
scnitzermann... är det fortfarande aktuellt å sälja fälgarna? |
|
|
Yohanboy: du har pm. /Scnitzermann |
|
| Scnitzermann: jag är också intresserad av dina fälgar, det har skitit sig för min del så är verkligen sugen på affär med dig, om skicket tillåter och du inte sålt dom! | |
|
BmwMClubsport: du har pm. /Scnitzermann. |
|
|
Hej, jag hade tidigare 19x8 Et30 fram med 225/35/19 och 19x9 Et35 bak med 255/35/19. Funderar på att överge målen med CSL-fälgar till min kärra då det är oerhört krånligt just nu. Tittar istället på BMW-fälgen 225M, vad tror ni om den kombon på min coupe? Jag skulle säga mkt mer unikt och ovanligt, hittar tex. bara en E46 på nätet med dom fälgarna. Problem is; finns både replikor och genuina BMW original. Skillnaden är bl.a. storlek och Et-mått! Replikor: 19x8 Et34 och 19x9 Et37 @ £499 Original: 19x9 runt om, Et39 @ £1150 med 235/35/19 och 265/35/19 Något av dessa, alt. båda bör passa min bil tycker jag? |
|
| Ingen input? | |
|
Nån som testat Nankang NS2 på CSL kopior? Kan det fungera med 265/30-19" med ET45 på en 330 sedan överhuvudtaget? /Ricke |
|
| Har 265/30-19 med Falkendäck ET45 CLS kopior (Vilka skall vara något rundare i formen än vissa andra och ge någon extra mm) på en Cupe och det är precis det går in har max ett 1-2 mm till godo om man lastar ner bilen och eftersom sedanen skall ha något mindre hjulhus så tror jag inte det går utan att göra ingrepp på bilen. | |
|
Det går ju att öka camber bak och fram så att man får lite mera marginal till skärmkanten.... Jag har nu fått hem mina däck redan... frågan är om man ska montera dom och testa eller skicka tillbaka dom och beställa 255/30-19" & 225/35-19" istället? Tack för hjälpen! /Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.