|
|
|
|---|---|
| Tjena. Jag undrar vad det är för en kontakt som sitter i övre högra hörnet på kylet på min e34 525i -95 Är det givaren till vattentemp mätaren? Jag har det stora kylet på den nu, men det nya jag har köpt är det lilla kylet och saknar denna kontakt. Mvh Michael | |
|
hej, den behövs nog inte, den är till för el fläktenhar ha för mig och den kommer troligen aldrig att aktiveras i vårat svenska klimat bara du har en frisk viskokoppling till vanliga fläkten. min kompis böt kylare på sin 540 och de fanns inget hål för den givaren han kör nu utan och de funkar perfect, och hans tempmätare funkar. |
|
| Tackar för ett snabbt svar! Men sitter det alltså en elfläkt på bilen också? eller är det bara förberett för en sådan? Jag får väl i värsta fall följa upp kabeln men hade tänkt att slippa det eftersom den går in i en liten härva :O | |
| ja om du kollar i grillen så ska de sitta en el fläkt. den går på din ac och kan också gå igång om du står vid en kö och bilen blir varm. men de är bara i länder där de är mycket varmare klimat. behövs inte i sverige. men se till att din visko koppling är i bra skick så kan du vara lungn. de är bara att hänga den kontakten åt sidan. | |
| Jaha! Då förstår jag hur det ligger till! Tack för svaren! | |
|
Vaaa? AC:n funkar väll inte om inte Elektriska fläkten går igång? Och om den går igång så kommer du vara tvungen att fylla på ac vätska varje år, genom att det blir övertryck.För elektiska fläkten kyler ner gasen till vätska. Jag har själv ett problem. Finns det något relä som slår igång Elektriska fläkten på 540 E34 (var sitter den i sånt fall?). Jag vet att fläkten funkar. Men fläkten går inte igång när jag slår på ac. Tack på förhan :) |
|
rsarits |
Går inte fläkten alls eller bara på högsta fart? Om ja, byt fläktmotståndet som sitter på fläktramen till elfläkten. Har du kopplat el direkt till fläkten för att kolla funktion? Micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.