|
|
|
|---|---|
| Hej.! Jag har problem med min 740. Den går mycket ojämnt och det händer typ ingenting när man kör och gasar fullt. Avgasknallar när man gasar. Jag har prövar att byta luftmassemätaren utan resultat. Felet uppkom en dag efter motortvätt. Några förslag på fel`? | |
| Kan mycket väl vara membranet som är problemet.. Har du kollat upp den? | |
| vatten runt tändstifshålen=överslag | |
| Det är inte membranet. Bytte det dagen innan- Inte de symptomerna. Inte vatten heller.. En grej jag noterat är att den går bättre när jag tar bort luftmassemätaren och den går bättre-nästan bra när den är helt kall. Funderar på om det kan vara en lambdasond? testat med flera luftmassemätare med samma resultat.- | |
jim81 |
jag har samma problem med min 750 -92 efter en tur i en biltvätt! hittar du en lösning så hör gärna av dig! mvh, jim |
|
ja det vill jag gärna höra med, har ju 750 med, då vågar man ju knappt tvätta den? och jag som tänkte göra en motor tvätt?? det är kanske inte värt då?? |
|
jim81 |
min har börjat dö efter några sekunder, den startar fint men går ojämt och sen dör den..... någon som har en ide om vad det kan bero på? |
| Nu har jag fixat min! Jag vet inte vilket av det som var felet gör jagg bytte både lambda och spjällägesgivare samtidigt.. Nu går den fint | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.