AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.510

Nya Audi RS5 blir vassast i klassen.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Nu har min min Audi säljare varit på produktvisning i Audis huvudkontor och bla fått se nya Audi RS5 samt S5 sportsback. RS5:an kommer bli riktigt läcker. Motorn blir samma grundkonstruktion som i R8 dvs 4,2l V8 men med ett nytt insprutningssystem. Effekten kommer att vara 455hk, hade personligen hoppas på 500+.

Bilen kommer att ha samma bromsar som R8 samt den nya diffen.
Dessutom har bilen försetts med en liten vinge som fälls vid 120 km/h.
I nästa vecka kommer förhoppningsvis allt säljmateral.

2010 känns som ett spännande bil år med många nya roliga produkter.

//Stefan

Mina bilar:Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Se där ja, en sådan skulle man kunna tänkt sig! Dessvärre är det dåligt med lottovinster...

MVH Christofer
låter som en intressant bil men varför så mycket effekt.. visst vill man ju ha mycket effekt men dem gör ju bilarna bara tyngre och tyngre... hade gärna sett en rs5 med ca 400hk med riktigt låg vikt istället för en med 500hk och hög vikt.. visst har det inte släppts några viktsiffror men jag tror att vikten blir hög pga av all utrustning... på spionbilderna hade bilen breddning som rs6:an, vet ni om det kommer även på produktionsbilen??
Länk lite bilder har läckt ut.. 450hk som sagt.. ser ganska snygg ut
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tyvärr är priset riktigt snyggt. Fick en offert i fredags och den landade på 800 tkr jämt inkl extrautrustning och med 12% i företagsrabatt. Synd bara att bilen inte kommer men den nya dubbelturbo V8:an.

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Min säljare jobbar för att få till en provkörning. Rapport kommer så småningom.
Går det lika enkelt att bli av med en RS5a som det gick med S5an kan jag tänka mig en affär trots allt.

//Stefan

Det verkar väl inte helt osannolikt att det kommer turbo framöver enl upplänkad artikel...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.