AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.677

Påkörd bilist körde ikapp och rammade den påkörande in i ett träd

Sida 1 av 3
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Länk

Heliga helvete..

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Förstår att han blev förbannad, men när det övergick i vansinne var det för mycket. Vägarna är överfulla med idioter.

Vorsprung durch freude am fahren
Buspelle
Tydligen två galningar som hade oturen att mötas....
Varför blir jag inte förvånad över att det inträffat i just USA.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Bara i USA ? ta killen som bråkade med 1 äldre par om en parkeringsplats o gick till handgemäng så den äldre damen 78 år avled senare.(Sverige)
Vi vet inte mer än vad media vill få oss att läsa/höra. Kan lika gärna ha varit den äldre herren som startade bråket då det inte är helt osannolikt. Har själv varit med om att en äldre herre börjat tjafsa om något på en parkering.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Spelar ingen roll om det var den äldre herren som började. Man puttar inte omkull en äldre kvinna.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
M.A bra

Sant ge sig på en äldre kvinna finns inga ursäkter i hela världen som skulle vara godtagbara /även om hon skulle börja veva med handväskan.

Bara gå därifrån.

Killen har nu en hotbild mot sig (konstigt ? nej )
Hoppas killen får vad han förtjänar, typ 10 år och ett kok stryk.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det som skett är djupt tragiskt att det ska behöva gå så långt som till att någon tappar livet. Scenariot är ju rätt enkelt. 23-åringen sitter vid ratten till sin 39-årige brors bil. Han parkerar den på ett sätt så att det inte går att komma förbi, detta medans hans 36-årige bror hämtar ut pengar på bankomaten(36-åringen säger sig inte ha sett misshandeln, det gjorde dock ett 20tal vittnen, även några i bankomatkön.) Den 71-årige mannen tutar på den 23-årige föraren med all rätt, står man ivägen får man skylla sig själv. Därefter följer en ordväxling där 23-åringen kallar mannen för något och 71-åringen kallar 23-åringen "snorunge". Efter detta blir den 71-årige mannen misshandlad emot motorhuven på sin bil. Blåmärken i ansiktet är bl a bevis för detta. Den 78-åriga damen springer ut från passagerarsidan för att skydda sin 71-årige maken från misshandeln. Hur 36-åringen kan missa att se detta är för mig obegripligt. Kolla på Google maps hur det ser ut vid bankomaten vid Hemköp Bl a. Den 78-åriga damen får ta emot smällarna istället för 71-åringen och ramlar ned på marken, skadas så svårt av misshandeln att på sjukhuset beslutas att de livsuppehållande maskinerna slås ifrån. Polisen säger att den misshandlades familj spelar "offer" enligt en tidning, för att förbättra sin förhandlingsposition. Klart är dock att när 23-åringen sedan kör ifrån platsen, lämnar den svårt skadade 78-åriga kvinnan så blir det väl rätt rörigt inom familjen som äger Mazdan. Att bilen skulle varit på service på måndagen som familjen uppger kommer väl visa sig självt i polisutredningen. Det tragiska med en sådan här händelse är att främlingsfientliga element får vatten på sin kvarn än mer och det är det sista Landskronga behöver. Så jävla klantligt att fly av 23åringen, varför inte bara stanna kvar och låta en polisutredning har sin gång. Om bråket skedde av en olyckshändelse, då visar en polisutredning detta. Ursäkta den långa posten.
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
edit: Polisen hävdar att 23-åringens familj spelar "offfer", inte den misshandlades familj, so wrong of me.
Mvh
Asken
Den här 23åringen måste vara psyksikt störd eller påverkad av nånting? Hur annars ska man kunna slå ner 2 åldringar? Och för en sån skitgrej som en tutning?
Tyvärr tycker jag inte synd om hans familj som mordhotats fast dom inte gjort nånting.
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Det tragiska är väl för helvete inte att "främlingsfientliga element får vatten på sin kvarn"? Det tragiska är att en hetsig idiot slår ihjäl en gammal tant över en parkeringsplats.

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Shifty: Läs gärna första raderna i min första post en gång till.
Mvh
Asken
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Länk

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Ärligt nu grabbar och tjejer.

Hur många tänkte "invandrare från arabland" när ni fick höra om historien i Landskrona?
Jag måste tyvärr tillstå att jag gjorde det.

Varför?
Det låter precis som en sånn "hedersgrej" som man pga. många års mediabevakning satt i samband med invandrare med arabisk/muslimsk bakgrund.

Rasistiskt? Kanske lite.. Inte för att jag VILL vara det, men min hjärna kopplade så direkt. VAM/Sverigedemokraterna kanske skickar honom blommor som tack för hjälpen.

Förlåt, men jag blir så fruktansvärt förbannad över det inträffade att jag skulle vilja åka ner och stå och skrika killen i ansiktet i 10 timmar över vilket idiot han är och hur jävla uselt han representerar invandrare i Sverige.
Förbannade j*vla idiot j*vel.

Tack.
bara 50% svensk

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Helt rätt uttryckt, amullo.

Så mycket som jag beklagar att ett liv har gått till spillo, lika mycket beklagar jag att det var just en invandrar kille som gjorde det. Det kommer att göra livet så mycket svårare för oss alla andra som råkar vara invandrade till Sverige. Artikeln, ja hela sajten, som Slippy länkade till visar med all önskad tydlighet vad jag syftar på. Sedan så spelar det ingen roll att man är högskoleutbildad, har två jobb och stabil ekonomi. Man är bara en invandrare som tanterna kommer att rygga ifrån i fortsättningen.

Sedan så kan mana diskutera om det har med "hedern" att göra. För det första så vet inte araber vad heder är för något. För det andra så är killen ett psykfall som totalt tappade fattningen då någon tutade. Sedan så blev han upptrissad av att gamlingarna kallade honom för det ena och det andra.

Har själv varit väldigt nära att råka illa ut en gång. Körde min kära gamla E30, var på väg från jobbet och skulle handla lite på ICA. Kör in i en rondell och en röd Mazda 323F tränger sig så att jag fick tvärnita och lyfte handen i en resignerad gest. Fortsätter köra mot parkeringen och ser i backspegeln att Mazdan kör runt och kommer efter. Nu vaknar jag till på riktigt, tänker ska jag rusa in i affärer och be om hjälp. Fast då kanske han hämtar några till och väntar på mig, och så ser han reg numret och kan ta reda på min adress. Bestämmer mig för att konfrontera honom. Parkerar och iskallt stiger ut och sätter mig på motorhuven medan han saktar in. Fast hjärtat bultar och nävarna svettas. Han tvärnitar och hoppar ut och gör sig stor, medvetet stegande mot mig. Jag lutar kvar mot bilen och säger "Tjena kompis". "Varför du visa fuck you mig" eller liknande kommer fram. Då tar jag upp handen och visar hur jag vinkade till honom och säger nåt i stil med "kom igen kompis, jag bara vinkade". Alltjämt står jag lugnt kvar och småler. Han stirrar mot mig, kan inte bestämma sig för vad han vill göra. Folk kommer och går, ingen tittar, men han är mer och mer nervös medan jag behåller mitt yttre lugn. Fast jag är spyfärdig av upphetsning. Så småningom vänder han och kör därifrån medan jag inte kan röra mig ur fläcken på ett tag, kan bara ta upp en cigg och tända den med skakiga händer. Sedan dess så har jag fullkomligt ignorerat när folk bär sig dumt åt i trafiken. Det är inte värt eventuella problem. Och med all rätt, som vi kan se. Och ännu viktigare - ingen är förskonad från idioter. Nu var det ett äldre par som drabbades, men det kan ha varit vem som helst. Tyvärr, sådan har klimatet blivit och det gäller att anpassa sig.

Ursäkta det långa inlägget!

Mycket bra skrivet Jasko. Tyvärr är detta ett typiskt muslimbeteende. Heder va, my ass.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
andreas.a, jag måste bara fråga dig, hur många muslimer känner DU? För att kunna säga "detta ett typiskt muslimbeteende" måste man känna många muslimer väl!
Jag är själv muslim, jag skulle aldrig, aldrig kunna göra något liknande! Läs på mer om islam eller andra religion innan du kommer med sådana uttalande!

Observera att jag absolut inte försvarar det inträffade med det gamla paret inblandade i (oavsett vad de gjorde eller sa), avvisa idioten som gjorde det!

M3 E30Länk
andreas.a

Jag är också muslim. Muslim från Europa dock, läs helt sekulariserad. Som de flesta bosnier har jag smak för sprit, ogillar slöja starkt osv. Att kategorisera det jag upplevde som ett typiskt "muslimskt beteende" är både fult och farligt, lika farligt som att stoppa alla invandrare i samma kategori. Jag kallar det för brist på vett. Jag vet att det är överkurs, men inte alla muslimer är från mellanöstern, och skillnaden kan inte vara större mellan oss och dem. Det är stora skillnader från världsdel till världsdel, land till land och även människor från samma land kan skiljas åt enormt. Har själv märkt att det mesta hänger på utbildning, om folk är från stad eller landsbygd. Därför menar jag att generalisering är allas vår fiende. Jag känner araber som är helt otroligt fina människor - hjälpsamma, ärliga och vänliga. Sedan så har vi galna kräk som killen från Landskrona. Frågan är bara vad jag som en heltigenom "normal" människa kan göra åt andra invandrare som lever fan? Inget, är jag rädd. Deras kriminalitet kan drabba mig lika oväntat som det drabbade tanten i Landskrona. Det där är något som politiker och polisen har betalt för att lösa. Under tiden får jag skämmas för dem.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Känner själv många muslimer och kan direkt säga att detta beteende inte är representativt.

Det är som vanligt, 1% förstör för resterande 99%...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.