|
|
|
|---|---|
|
Märkte för nån dag sen när bilen står på tomgång att det är ett svagt sjungande missljud från motorn(svårt att förklara). Jag har letat efter liknande fel på forumet men har inte hittat några vettiga svar tycker jag på vad det kan vara? När man startar bilen kall så är den tyst men när den börjar komma upp i temp så sjunker motorvarvet ner o då kommer det sjungande missljudet. Det låter inte som att det kommer från vanosen o ljudet försvinner om man kopplar ur o lägger i växel o söker dragläge så jag tror inte på nån av remmarna eller remhjulen. Vattenpumpen är nyligen bytt. Testade att byta olja o oljefilter men det gjorde ingen skillnad. Kan det vara kopplingen/urtrampningslagret som håller på o ge sig? Bilen har gått 17200mil Läste nån tråd om missljud från oljepumpen? Porsche 944 Turbo -90 (Sommarbilen) BMW 328i -99 (Bruksbilen) | |
| Om du har möjlighet försök spela in ljudet. Det blir lite enklare att få hjälp när andra hör det som du hör. | |
|
Tror på något med kopplingen. Min m3 lät lite konstigt när jag hade i en växel men det tystnade när jag kopplade ur. Slutade med att kopplingen rasade. Mvh: Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.