AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
534

Fixat ryckigheten och det fladdrande lyset!

Sm
13
Smocke
318i -93
Hej!
Tänkte bara dela med mig lite av min glädje, har länge haft problem med min bil, först började den gå ryckigt efter att man hade kört ett litet tag, främst vid låga varv. Efter ett tag så blev det värre och värre och den ryckte nästan alltid samtidigt som lyset fladdrade kraftigt. Jag hade då testat att byta, tändstift, luftfilter, oljefilter, bränslefilter, motorolja, växellådsolja, batteri samt testat att slira bort eventuellt skit på kopplingslammelerna, inget av detta hjälpte.
Det jag sedan bytte var generatorn, och efter det så har bilen gått perfekt. Egentligen hade det nog räckt med att byta spänningsregulatorn (inkl. kolet) men eftersom det sitter tillsammans med generatorn så bytte jag rubbet. Hoppas att detta kanske kan hjälpa någon med samma problem.
Hur långt har din bil gått? Har fladdrande ljus på min och har ibland haft ryckig gång men har alltid trott att det var lambdasonden. Har tänkt byta kol och laddningsreläet ca 1000kr hos en generatorverkstad. Vad betalade du för att byta hela generatorn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.