|
|
|
|---|---|
|
Då jag fick nedslag på besiktningen för backspeglarna tänker jag nu byta glasen. Det som sitter nu är Elektrochrome aut.avbländning, kan jag ersätta de glasen med exempelvis dessa? Länk Eller måste det vara de där Elektrochromeglasen? Mvh Martin | |
| Wow! Fick mitt ena stulet & pga priset på nytt sånt - 3400! - så tejpade jag bara igen spegelhuset. Besiktades utan anmärkning. Detta var höger spegel..../// D | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns ju massor med avbändningsbara speglar på Ebay varför inte välja rätt alternativ, är ju en bra funktion betalade ca 900 spänn ink frakt för ett begagnat glas för nått år sedan.. Förmodligen passar även vanliga glas på samma spegelfäste gissar jag på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Helt rätt Hasso, hittade dock betydligt fler om jag sökte på E38 istället för E39. Har nu skickat till en säljare hur mycket han vill ha för 2 spegelglas samt posta till Sverige. Är själva bytet svårt? | |
|
Om jag inte har fel för mig så skiljer det i storlek på glasen mellan vanliga och elektrokromatiska. Väldigt enkelt att byta...under minuten. Har också köpt på tyska eBay och betalade kring 800kr för ett glas. Nu börjar mitt andra också visa tecken på att börjar närma sig byte men det klarar sig ett tag till... ___ //Ulf |
|
|
E de bara för besiktningen skull hade jag kört till biltema och köpt självhäftande spegelfilm och klistrat över.. Bara till o dra bort när man fått bilen godkänd. Länk |
|
|
Det är samma form på avbländningsbara speglar till e38 och e 39. Rundad ytterkant till skillnad från standard e39 som är mer fyrkantig. Jag har två välfungerande avbländningsbara glas liggande hemma som jag ej använder om du är sugen på att handla. /Erik |
|
| De du länkar till passar väldigt bra. Tänk bara på att när du skall ha loss glaset så måste du föra en liten spärr in underkant på glaset åt sidan. Till skillnad mot standard e39. Gör man inte detta tar man sönder motorn.. det kostar 1600 att laga :p | |
| Förklara gärna lite mer i detalj hur man får loss glaset, jag knäckte hela fästet på mitt ena när jag bytta de :-( | |
|
Om du lyckats spräcka någon av plastdelarna som håller spegeln är det motorbyte som gäller (med skarvning av alla kablar..) Eller byte av hela spegeln. Om du inte kan limma ihop det på något vettigt sätt. Lyckades göra detta själv och hittade en komplett spegel med avbländning på skroten.. Här finns en liten beskrivning hur man byter glas på standard och spegel med avbländning: Länk |
|
|
erikm, Har du två fungerande avbländningsbara glas till E39 till salu!? Jag är intresserad i alla fall! Du kan maila på mikren-6@uppsala.com Micke |
|
| En stor kladd med PL400 på baksidan av spegeln och sen tryckte jag dit den. Har funkat super sen dess. "Ful" lösning men man ser inte de och motorn funkar fortfarande. Skulle de strula igen blir de ett större projekt men den smällen får vi ta då :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.