AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.547

Funderingar runt eventuellt nyköp E92 325 LCI

Som rubriken anger, funderar som bäst på ett eventuellt köp av en ny 325 coupé..

Noterar att man höjt priset, en 325 ligger nu på 350K.. Paketen är fullpris- inga rabatter där inte.. Surt!

De frågor/funderingar jag har är : någon som har en aktuell ungefärligt prutmån för en privatköpare utan byte?? Någon som känner till aktuell leveranstid??

Frågar här i stället för att "plåga" någon handlare.. Tanken är att åka runt till en handfull handlare med en spec på önskad bil och fråga efter deras pris..

Bilen blir i så fall: 325 Coupe med automat, metallic, dynamic och comfortpaket samt läder.. hamnar på 436k vid en snabbkoll.. Att komma ner till jämna 400k är väl en utopi??
Och leverans innan midsommar- är det tänkbart??
Roffa1
Om du kan nöja dig med en beg 330i Coupe-09 LCI, så finns det några stycken till salu hos M-bilar i Eskilstuna. Vill minnas att de var i nära nyskick. (lågmilare)
Dessutom fullsmetade med utrustning. Prutmånen är utmärkt hos M-bilar, jag vet om kunder som fått upp till 130.000 i prisreduktion vid nybilsköp. du kanske ej kan få lika mkt rabatt på en begagnad salubil, men sätt upp som mål att pruta bort ca 50.000:-

Det är för tillfället mkt kärvt för bilhandlarna, flera av dessa till salu objekt har stått osålda på bl,a Blocket sedan i somras, så om du stegar in med rena casch på fickan, så är det du som bestämmer priset;-)
Roffa1
Här har du en Pärla: Länk

Om du är intresserad av bilen, så skicka då PM till mig så ska du få namnet på rätt försäljare;-) Skulle gissa att du får loss den för ca 420.000:-
ck
70
ck75
E92 M3 2008
Jag ska beställa en ny 325d Coupe, bmw handlaren jag har vart hos säger att dom kan leverera före mitten på maj. Fick 10% rabatt av den säljaren jag har pratat med men det är nog olika från säljare till säljare.

Det är dock inte privatköp utan jag ska ha ny tjänstebil men ändå, samma deal annars, inget inbyte mm.
Roffa1. Tack för förslaget- gillar verkligen färgen och lädret- finns med som hett alyternativ vid ev. nybeställning! Problemet med en beg. 330 är att slutpriset vid hårdprutning hamnar minst på samma nivå som en fabriksny 325 med senaste uppdatering.. Känner mer för den modellen, även om man inser att det bästa vore att vänta till ex. våren 2011 och köpa en lätt begagnad..

CK75, leverans mitten på maj låter trevligt!
Funderar lite på olika färger på lack och klädsel och skall skriva ett underlag för att ta in offerter..
har du råd så är ju ny alltid extra roligt.. man får bestämma färg utrustning m.m .. annars kan jag också rekomendera m-bilar i eskilstuna som ofta ger bra priser och är allmänt trevliga... den nya vinröda färgen är riktigt läcker på faceliftmodellen :P
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
precis som roffa1 säger finns det riktigt fräscha e92or på m-bilar i eskilstuna, har själv varit inne nyligen och tittat på dom :)
Fast nu finns det inga faceliftade coupér på begagnat marknaden, då dessa börjar tillverkas först i mars.
Ska det köpas bil nu inom kort finns det två alternativ; antingen köper man en begagnad pre-facelift eller så beställer man en ny facelift. Mitt personliga val hade varit att beställa en ny facelift coupé, förutsatt att det finns tillräckligt kapital.

Vill man helst ha en facelift men inte har råd att beställa en ny, ja då väntar man tills i höst då bilfirmor kursar av demo-exemplar.
Roffa1
Kan kanske denna passa TS: Länk
Nu är ju trådskaparen ute efter en coupé och ingen sedan.
kollade på den där vita sedanen live och den var riktigt snygg men som sagt trådskaparen vill ha en coupe :P
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Ang rabatt och leveranstider. Vi har beställt en 325i E93. tidigast möjliga leverans var månadsskiftet april/maj och det var den veckan vi fick. Produktionen i mars är enligt vår handlare begränsad till bilar som ska gå som demo hos handlare samt journalistbilar etc. Kundproduktionen av e92/e93 startar första veckan i april,

En handlare i Sthlm erbjöd ca 6,5% rabatt. En annan knappt 11%.. på samma konfig. gissa vem som fick ordern..
Tack för svaren! När man sitter och planerar ev. bil i konfiguratorn kan man känna sig lite "fartblind" och så inser man att siffrorna faktiskt är pengar man förväntas betala.. : )) Dyrt blir det.. det suger verkligen med tillägget för automat och läder, men.. Känns inte som läge för kompromisser där inte.. Och metallic för 8.500 måste också läggas på.. kan inte ens bestämma färg! Platinabrons, bluewater eller svartmetallic.. Många saker att fundera kring!

Gitarrjohan! Kan Du avslöja vem som gav så bra rabbett? Kanske ett litet Powerpost om Du inte vill offentliggöra det här??

11% skulle väl nästan innebära läder, metallic och automat "på köpet"....

Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Stockbroke, hur gör jag en powerpost? Kan tillägga att vårt pris kanske kan bli svårt att få som privatperson, vi köper på vårt företag.
Hej Gitarrjohan!
Okay, tolkade det som om Du köpte som privatperson.. Hade jag kunnat få 10% så hade det underlätta ett beslut om att köpa..
Känner mig f.n lite tveksam att köpa om jag "bara" får 5%.. jag velar lite, men det är ju lika bra att fundera innan man skrivit på.. 450K är ju trots allt ganska mycket pengar..

Får väl bli att spendera en dag på att åka runt till ett antal handlare och ge dem ett underlag för en offert.. Visst, man kan ringa eller maila, men ett personligt besök är nog att föredra..

Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Sorry om det blev lite vilseledande. Men vi köper på min frus helägda företag.
5% låter lite snålt. Bortåt 7% borde du nog kunna få tycker jag. SEdan går det ju alltid att få mer om man handlar av samma säljare förut o så. Prova olika handlare för bevisligen kan det skilja en hel del mellan de olika handlarna i samma stad.
Roffa1
Stockbroke: I samband med mitt senaste nybilsköp, så gjorde jag på samma tröstlösa sätt som dig. Begärde in offerter från olika BMW återförsäljare, en del svarade och vissa andra avstod från att bemöda sig med att skriva ned en offert. Vill minnas att den bästa offerten gav mig en rabatt på -6% (utan eget företag kommer du nog ej högre)

Den bästa dealen gör du genom att köpa en fabriksny salubil, som redan finns hemma på lager. Då går det i bästa fall att få i stort sett all extra utrustning gratis.
I mitt eget fall fick jag med extra utrustning kostnadsfritt för 130.000:-

Du har ju en nästan ny 330iM Coupe' hos M-bilar med rätt färg Bluewater samt Dakota skinn, sex vxl Steptronic, M-pkt,mm. Sedan är ju 330:n, så mkt roligare än 325:an.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Klart du ska ha en manuell. Jag har haft tre automater på raken och kör nu manuell. Det är så kul att köra bil just nu, väntar bara på att den vårvarma asfalten ska uppenbara sig och då är himmelriket nära.
Kan även meddela att 325 motorn räcker gott. Även om jag kan hålla med Roffa1 att har man fått smaka på 272 pållar så känns kanske 325an en aningen seg.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.