|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad som gäller om man lämnar in en bil fullt fungerande och får tillbaka den med felaktigheter. Kan verkstaden hävda att det var "otur" när dom hade bilen att typ växellådan slutade fungera precis när dom hade bilen. Låter långsökt. Tänkte bara kolla om det är någon som har koll på den juridiska biten här... Tack på förhand. | |
| Dom har launchat skiten ur den? Inget nytt att mekarna kör som svin spec med en högprestandabil. | |
| Vilken verkstad? | |
|
Länk "Hmm, Jag har iaf ett konkret "bevis". Bevis som sådant att de vid åtminstone ett tillfälle kört rally med en kunds bil. Vid detta tillfälle hade jag lämnat in min förra, den titansilvriga supercompisen, för ett byte av termostaten. Väl uppe på perrongen till Solna pendeltågsstation får jag ögonkontakt med den säljare som sålde bilen till mig. Han står på baksidan av BMW Group. Vi ger varandra en hälsande gest, JUST SOM MIN COMPACT KOMMER VRÅLANDES, MED DÄCKSKRIK OCH SLADD RUNT HÖRNET AV BMW GROUP. Säljaren sänker blicken. Jag sätter mig bara på tåget och åker hem. Väl åter hos BMW Group bjuder dem av okänd anledning på ett första hjälpen kit med BMW logotyp..." Inte bara Solna som är ute och joyrider... |
|
| Det ska gå på deras försäkring. Vi har verkstad i familjen och det har hänt att bilar pajat när dom stått hos oss. då få vi stå för kalaset och sedan höra av oss till försäkringsbolaget. Ett exempel är när databoxen bara gav upp och bilen var helt död. var bara rena oturen att den råkade ge upp medan den stog hos oss men det är inte snack om saken att vi tar ansvaret. Lite svårare är det nog om man hämtar bilen och kommer tillbaka senare för att hävda fel, en firma som vill bevara sin goodwill fixar det naturligtvis men det blir alltid svårare när man inte påpekar felet på en gång. | |
|
Hej igen och tack för svaren. Känns som det är upp till dom att stå för det iaf. Jag hämtade aldrig ut bilen eftersom varningslampan till växellådan lyste när vi vred på tändningen till bilen. Jag hade sån jäkla tur med att jag lät servicekillarna köra drygt en mil med bilen innan jag lämnade ifrån mig den i vetskap om att saker kan inträffa på verkstäder så tyckte jag det var tryggast så. Dom bekräftar att bilen var i toppskick när jag lämnade den och att felet uppstått när bilen varit hos dom. Får se hur detta slutar. |
|
|
PS. Sitter en ny växellåda i nu iaf. o det är väl iaf ingen nackdel. DS. |
|
|
Jag hadde inne min M3a - 02 på BMW i Solna för ett par år sedan. De skulle kolla upp eventuellt knack från vevstakslager (visade sig inte vara något). När jag närmar mig rondellen innan infarten till BMW för hämta bilen så möter jag min M3a kommandes med skrikande däck i rondellen med en meck bakom ratten! Blev uppriktigt sagt fly förbannad men det enda jag fick var en ursäkt från verkstadschefen. Hade ett år senare inne bilen på bollmora för omlackering av framskärm samt ny baklucka på garanti. Där lyckades de paja generatorn. Efter mycket dealande med BMW Solna som bilen hamnade hos gick BMW med på att betala hälften samt gratis hyrbil (Mini Cooper D) undertiden. mvh Kalle |
|
| Har de ingen yrkesstolthet? | |
|
Vi hade velat lämna bilen till ett annat ställe för det ursprungliga felet, Till en liten aktör men försäkringsbolaget insisterade på att det skulle göras på BMW och dom ville även ha jobbet. Något jag tror bägge parterna ångrar idag.... |
|
|
Hade långtgående planer på att byta olja en extra omgång i höstas inför avställning men vågade inte då BMW Solna ta mig #¤%#&& tabbat sig för många gånger. La in en vansinneskörning med bilen och någon form av skada (antingen lack, repad fälg eller skadad skinnklädsel) och då kändes det inte värt det. Råkar bo ett stenkast ifrån Gårdsvägen och deras sätt att behandla bilar är inte precis föredömligt. Visst, en och annan bil är säkert ägd av föraren men alla 100km/h+++ man sett längs järnvägen under åren kan per definition inte vara det. Söker med ljus och lykta en verkstad som antingen inte kör bilen alls eller där jag kan följa med under provturen. SBP fick inte provköra och det ska inte någon mekaniker heller få göra då det inte är befogat för fem öre. Tips mottages tacksamt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.