|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har tänkt att införskaffa en BMW X5, årsmodell -07 och framåt. Jag har spanat in denna: Länk Jag tycker personligen att den ligger högt i pris, jag har värderat med hjälp av bilpriser.se och där uppskattas priset hos handlare kring 480 000 men det känns lite väl undervärderat eller? Är jag helt offside om jag anser att ett pris runt 550 000 kan vara berättigat för detta ex då det saknar tex. M-paket/aero paket etc. Har ni några åsikter att bekräfta eller dementera mina tankar med så vore det hjärtligt välkommet! | |
|
Ring dem det värsta som kan hända är att du får en lur i örat Men som du kan läsa så har de sänkt bilen nästan 100 tk vad det nu är värt ? Kan nog tycka att 480 tk hörs lite i underkant men som sagt ring dem Ha deT |
|
|
Blir nog knepigt att pruta 100k från en auktoriserad handlare oavsett argument. 5-8% på det priset kan jag tänka mig går att pruta. Bilpriser behöver få volym innan de kan pricka rätt. X5 är ingen volym-bil. |
|
Buspelle |
Nog ligger dom högt med sina 669´och nog borde du kunna pruta en hel del, men att komma ner till 550´ lär bli svårt. Finns ju en del X5-dislar i intervallet 450-550´ med inte alltför mycket mil. Denna har 750 mil, så 600´ kanske är rimligt. Skulle innebära drygt 10 % på priset. Testa! |
|
Man bör ju kunna få en ny med M-sport, navigator, panoramalucka etc. för drygt 600´ med rabatt. Varför då köpa en välprovad demobil? MVH Christofer |
|
|
>> Crille 82, tror du på ca 600 ingen på ny bil med ovan nämnda utrustning ink rabatt? det låter onekligen som ett bra pris gentemot ovan nämna ex. Jag skall kolla lite på bilen ovan, dock är den för min del inte värd mer än 550 då jag skall eftermontera ett aero kit med de kostnader de medför, men det säger dock ingenting om verkligt pris för en annan presumtiv köpare dessvärre. Jag får kolla lite som ni säger med vederbörande säljare, men som några av er är inne på, att dra av 100 k hos handlare känns föga troligt och man vill inte framstå som oseriös gentemot säljaren heller. Jag får ha den på fortsatt bevakning. |
|
|
>>crille 82 Jag skrev en aning kryptiskt i svaret riktat till dig, jag menade att det låter som ett mycket bra pris på en ny bil med liknande utrustning som du nämnde. Tror du att det är rimligt med ca 600 k för en nyproducerad X5:a med sådan utrustning? |
|
|
Självklart får du inte en ny bil som kostar 761´ brutto för drygt 600´, men du borde kunna få en välutrustad X5 för drygt 600´. 8-9% rabatt borde vara möjligt på en bil för bortåt 700´. MVH Christofer |
|
fredde 7 |
med den budgeten hade jag lätt skippat allt som heter X och BMW och tittat på Porsche Cayenne istället;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.