|
|
|
|---|---|
|
Hej. Någon som vet om bakaxeln från en M535 E28 passar på min 525 E12??? Med mer eller mindre plock???? Hur stark är en E28 m535 låda?? //Jesper | |
Hello Nasty! |
E28 535 låda ska vara väldigt stark, tror nog den håller lika bra som E28 M5 lådan. Kan tyvär inte svara på om bakaxeln passar men det borde den göra. /Henrik |
|
en annan fråga, diffen från en e28 528, hur är den i förhållande till 535:ans? samt även om 3,45 är bra för bankörning? |
|
Hello Nasty! |
Diffen från en 528 du får nog förklöara dig lite till, det finns 3.46 med diffbroms men är inte vanligt tror du ska söka dig till -85:orna där du ev. kan hitta detta på. Men ska du köra utan diffbroms så är detta inte så lyckat lyfter på ena bakhjulen i kurvorna dvs. inget driv utan diffbroms. E30 325ix har 3.91 drevsats som passar i 528:ans bakaxelklump detta är väl mer att rekomendera men som sagt utan diffbroms inget att lägga pengar på. /Henrik |
Hello Nasty! |
535 E28 har det extra stora bakaxelklumpen så det är svårt att hitta drevsatser till denna, men E34 M5 har ju 3.91 som ska passa till denna, sen antar jag att M5 E28 ska passa också 3.73 men den är nog inte så lätt att få tag i, beställa på BMW. /Henrik |
|
Det var en som sålde en sån diff här, han sa att det var 3,45 i utväxling på den och att den hade suttit på en 528! Näe, diffbroms är ett måste för mig, annars kommer jag inte att få ned effekten heller... Kommer antagligen att bygga turbo på denna maskin! Effekt, lite mer än original! |
|
|
Ingen som vet om hela bakaxeln passar från E28 till E12????? Hur är det med dörrarna?? Passar de emellan de olika serierna?? //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.