|
|
|
|---|---|
|
har en 320 som jag har fått lite problem med... den har varit lite jobbig om man tex har kört en stund och sen stannat och slagit av motorn sen när man ska starta den ca 20min senare så får man nöta som fan innan den hoppar igång... men nu igår när jag skulle iväg så startar den inte:S den småtänder till ibland när man nöter på startmotorn men vägrar att starta jag har provat med startgas och de gick inte heller... stiften har bra gnista! stiften blir blöta så soppa får den... men om det är tillräckligt vet jag inte... vad kan det vara för fel? Mvh Patrik | |
|
hittade detta i en annan tråd.. kan det vara de som är felet? "Jag har löst problemet varför bilen är trögstartad som varm. Jag har nämligen tagit isär en bensinpump i molekyler och hittat var den felande länken ligger. Det är en backventil i soppapumpen som har hängt sig som gör att den blir trögstartad varm. När bilen är kall så får motorn signaler att pumpa på extra mycket soppa (chokar). När motorn däremot är varm så ges inga sådana signaler och om backventilen i soppapumpen då hängt sig så rinner soppa tillbaka in i tanken. Den blir därmed också svårstartad varm, men inte kall.Det räcker med ETT litet litet gruskorn så hänger sig soppapumpen." |
|
|
Det du skriver känner jag till, och min 318-88M40 är också trögstartad varm och smäller igång kall i typ -20grader på 0.5 sekunder. Jag bytte mot en ny soppapump, men bilen är fortfarande lika svårstartad varm. I mitt fall blir bilen svårstartad varm om man kört den och ska starta den efter mer än ca 20minuter. |
|
Roffa1 |
Känner också igen dessa symptom. I mitt fall var det samtliga bränslespridare som var i det närmaste helt slut. Efter bytet fungerade det perfekt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.