|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
På bilden är bilen lika kort som min, men tyvärr står det Lang på min med om man söker reservdelar men på regpapper är det en vanligt 735iA MEN om man kollar synbara skillnader som jag såg på någon test så är bakdörren kortare på vanliga och längre på lang närmare än vad man tror Länk Sen finns inte Lang bara som 750? |
|
|
Eller fan är min en vanligt eller ej? hoppas bilden fungerar = Länk |
|
|
Nejdå Ismo L-ver. finns i alla mod och det är rätt att det är bakdörren som är längre. Och din är en vanlig mvh Anders aleek |
|
|
Va o provkörde bilen precis, kan intyga att det är en "kort-version". Tyvärr är den ganska nergången och är inte ens värd 7000kr. |
|
|
God kväll. Läste följande angående E32 "Stötdämpare till E32 utrustade med EDC eller Nivårelgering (standard på iL) " Betyder det att det även finns korta E32or med Nivåreglering? Bilen som jag skrivit om tidigare i tråden hänger ganska mycket baktill, och mer på höger sida än vänster. Några ideer eller är det helt enkelt så att att den är mer sliten på ena sidan. Hur ser jag om bilen har nivåreglering? Ni som vet själva, en E32 med orginalstötdämpare kan man få in ett rakt finger mellan bakskärmen och däcket? Då menar jag givetvis om man håller fingret horisontellt längst upp på däcket. Frågorna gäller denna bilen, 17" och normalstora däck Länk |
|
|
En fråga till va gör den lilla dragknappen vänster om växelspaken? Finns det nya "växelspaksknoppar" att få tag på, finns hos Bmw-handlare kanske? Kolla bilden underifrån, är det rimligt mycket rost? Om vi säger att bilen går för 5000 kr. Flummig fråga, jag vet men ser det ut som rasrisk eller är det inte mer än vanligt? Ha de gott. |
|
|
Argh....glömde länken sorry Länk |
|
|
>>>>>>>>>>>>>>>>>> Läste följande angående E32 "Stötdämpare till E32 utrustade med EDC eller Nivårelgering (standard på iL) " Betyder det att det även finns korta E32or med Nivåreglering?" >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Svar Ja. Fanns som tillägg. Min korta 740 har nivåreglering. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Den lilla dragknappen bredvid växelväljaren väljer man växlingsmönster med, Sport Manuel, och vanlig. Nivåreglering syns enklast genom att kolla bakstötdämparna, är det vanliga eller sitter det slangar/rör till dom i nederkant. Borde synas genom fälgarna efterom dom ser rätt öppna ut. Avgassystemet såg ju inte så vackert ut, och precis framför bakkofångaren verkar det lite sådär... Men för rätt peng så... Men jag hade nog försökt hitta en med mindre rost, det är roligare att byta trasiga delar än att svetsa rost... /Mats J |
|
|
Angående rosten så ser det där inte speciellt "kul ut", jag har då ingenting dylikt på min vagn vad jag har sett iaf...5000kr?..Tja, inga pengar egentligen, men allt beror väl på vad du vill ha ut av vagnen i slutändan. "Lite risig" är den som det verkar nu.. Om den "rasar eller ej" kan jag inte säga med den bilden, och svårligen bedöma hur länge den håller i övrigt också ;) Knappen på sidan om växelspaken är ett körprogram dvs du kan välja M och köra enbart på vald växel via spaken och så har du E läget(ekonomi) och sportläget S som "direkt tryckknappsval". Mvh Janne. |
|
|
Den lilla knappen är programväljare för vxllådan, manuellt sport eller ekonomi. Kan vara så att fjädern på ena sidan gått sönder, inte ovanligt om den är sne. Om det är n.r. på den, så går det rör till dämparen via en bel. ventil som sitter till vänster om diffen, i körriktningen. Såg ganska rostigt ut där. Du får nog byta tanken. Svårt att säga vad som är rimligt. För 15-20tkr får du nog en skaplig e32 idag, men vill man ha en fin är det de dubbla mvh Anders aleek |
|
| Min E32 750ial -90 stod det ingenstans i dokumentationen annat än 750i. När jag skulle köpa nya mattor frågade de om det var en lång eller kort,vet inte sa jag. Kolla på dörrarna tipsade de är de lika stora är det en lång, svårt att avgöra på dina bilder. Har för mig att alla långa har elbaksäte standard men kan säkert fås som tillval på korta. Dyra stötdämpare är det om den har edc och man vill behålla detta annars kan man montera dämpare utan edc till vettigare pengar. Lycka till med köpet! / Numera E38glidare. | |
|
Ett faktum ska du köpa bmw 750 för att renovera,va beredd att slanta upp rejält,tips är du mek kunnig så köp en i bra skick och underhåll den,de kostar ganska bra de med en e32a i bra skick får du en wunderbar körupplevelse med.jag köpte min för 10k men nu är de stötdämparbyte på gång och ventilkåpspackningar,så de kostar att ligga på topp bromsen är fartens värste fiende |
|
|
Tjena Kenneth. Köpte en 735a. Jag är riktigt nöjd, men det är mycket som ska göras på den. Många små saker. Te x *Höger framskärm - Bort rostad *Fixa lite smårost - Endast ytligt vad jag har sett *Mittre ljuddämparen - Rosthål (sugen på ferrita, men kostar endel) *För eller senare laga påfyllningsröret på tanken ordentligt - Läckte *Förmodligen se över bromsar, tar dåligt bak och drar lite till vänster *Förarstolen - Nackstöd, ryggstöd ur funktion *Fläktmotorn - Låter som ett fågelbo. *Rengöring av ventiler till AC *Nya fälgar - I-lands problem, 15" är bekvämt men dem försvinner på bilen Sen är det klart lite annat smått. |
|
|
välkommen till 7 serie träsket,och grattis till bilen,hoppas du blir nöjd med den,kommer de bilder?ett plus är att 735 är bra mycket billigare att skruva med än 750,har haft en också, bromsen är fartens värste fiende |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.