|
|
|
|---|---|
|
Vad kan vara fel när de känns presis som de kränger i kurvorna fast man inte kör speciellt fort?.. ungefär som man hade haft däck med väldigt hög profil. Och i höga farter så är bilen väldigt ostadig och lixom "ålar" sig fram. Misstänker att de kan vara nån bussning eller nått som är slut i bakvagnen? // Jim | |
| För lågt lufttryck i däcken? | |
|
Nej lufttrycket är de inge fel på.. Hade ett par dåliga däck bak i väntan på att nya som jag beställt skulle komma när problemen började komma, då trodde jag de va däcken så jag testade att höjja trycket i dom. Men de hjälpte inte. Nu har jag helt nya däck bak och problemen finns kvar så de kan inte vara däcken. // Jim |
|
|
Troligtvis någon bussning som har gjort sitt, men liknande symtom kan upp komma vid stötdämparhaveri, fjäderbrott. Har du varit under bilen och kollat? Annars hissa upp hon, ta ett bräckjärn och kolla över bakvagnen. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Har ungefär samma problem... men får för mig att den är ovanligt stötig i gupp också.. Är dock kass på att kolla sånt.. så vet fortfarande inte vad som är problemet :( |
|
|
Är helt säker på att det är däcken.. Har du lika däck fram och bak?? Hade samma problem med min förut. |
|
|
Hade samma problem och det var silentblocken (bakvagnsbussningarna) som var slut. Vanlig "BMW-sjuka" som brukar komma vid 15-20000 mil. Bara att hissa upp kärran och kolla. Inte så dyra (har för mig runt 800-900:- för båda) men BMW tar bra betalt för att byta dom. //Stefan |
|
|
Däcken är jag till 99% säker att de inte är. Har varit under bilen och kolla lite snabbt bara.. Men stötdämpare och fjädrar verkar de inte vara nått fel på. Så jag tror mest på att de är nån bussning som måste bytas. Ska ta en närmare koll nån dag framöver. Silentblocken, är de samma som bakbalksbussning? // Jim |
|
|
japp, olika namn på samma sak. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Okej tackar!.. Anade att de va samma men ville va säker. Ska testa byta dom å se om de blir nå bättre. // Jim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.