|
|
|
|---|---|
|
köpt mej en 328i touring -95 import. tänkte kolla om nån har bra koll på larm/centrallås på denna modell? det har vart inbrotts försök på förardörren så låskolven är lite sönder pillad, och låsknappen på nyckeln funkar bara om man sätter handen å trycker på handtaget.. men nu till själva grejjen, att larmet går igång så lätt? nått man kan justera ?? (koppla ur utan att centrallåset försvinner)?? | |
|
när mitt larm tjurades så gjorde ja följande: lås bilen, lås upp, aktivera/avaktivera varningsblinkers, lås bilen, lås upp. kan vara värt att prova. BMW ownz |
|
| varför ska man sätta på varningsblinkersen för ? verkar konstigt.! | |
|
larmet har nått att göra med den. iaf på min. är varningsblinkers på och man låser bilen. låser man sen upp och försöker öppna bagaget eller någon annan dörr låser bien igen. så man måste slå av varningsblinkers fram och tillbaka. så svårt är de väl inte att göra ett försök? BMW ownz |
|
|
Nu vet jag vad som är fel iaf. det sitter en mikrobrytare innanför handtaget, den har antagligen lossnat eller hamnat snett då det funkar när jag trycker på handtaget. så min nya fråga är då, enklaste sättet att ta bort handtaget med lås osv. så man kan sätta tillbaka brytaren, eller kommer man åt den om man tar bort dörrsidan? Mvh |
|
|
ja då listade jag ut att den brytaren inte sitter i handtaget utan på självlåstet, och såg att den var sliten, och insåg att den var boven till att man måste trycka på handtaget för att låsa/låsa upp, koppla ur och funka att låsa utan att trycka på dörren och larmet verkade funka, började inte blinka på ett bra tag, testade å slå lite mindre på "låset" å röck i handtaget men inget larm. så får se imorgon om man står utan batt när man kommer ner till bilen:D nån som har någon åsikt/lösning osv om det skulle fortsätta larma? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.