AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.205

Bak dörrens ruta bara exploderade!

Ar
10
Artin
320d M Touring -08
Det mest konstiga hände mig idag, körde hem till en kompis som bor ca 8 km bort, ställde bilen där... hörde hur en ruta small, så jag gick ut och då hade bakdörrens ruta exploderat!!! Dom bor ensamma så de kan inte vara någon som haft sönder den, låg inget i bilen som tydde på att de var någon fysisk åverkan utifrån. Kan häller inte varit någon bofink om den inte flög med 600 km/h!!

Mycket märkligt. Det bästa är att de var på en lördag och att jag ska åka söder ut i morgon. Så de blev bara att damsuga, i med en sida från en gammal flyktlåda och hel del tejp som fester så bra i kylan!!! får vi se om de håller när man möter en lastbil!!

Har någon annan råkat ut för samma sak??

//Artin
Tror att om Du söker här på forumet så finns det flera fall med exploderande rutor,förvisso har jag för mej att det skedde under varmare perioder än denna,men spänningar i rutor finns uppenbarligen och med liknande fall som Ditt att dessa formligen exploderar ljudligt när det händer !?
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
Farsans bakruta på sin e39 touring exploderade när han stannade å skulle tanka förra sommaren, de bara small till så var de glas överallt.. ganska skumt, men blir väl nå spännigar i dom.. Otäckt om man skulle sitta för nära...

E30 325 Cabrio -90
E34 525 touring -95
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Men vad är detta? Sånt får inte hända på en 2 år gammal BMW!

Massor med grova fel på _nya_ BMW-bilar kommer till daga nu för tiden. Kvittrande fläktar, frusna vevhuventilationer, exploderande bakrutor osv osv.

Mitt kvalitetsförtroende för BMW har verkligen fått sig en tankeställare..
Ar
10
Artin
320d M Touring -08
Ja itt kvalitetsförtroende för BMW har verkligen dalat den sista tiden, min är en E91 -08, och jag gar redan bytt spolarpump till strålkastarna, den lackade listen som sitter på A-stolpen pga färg bubblor de roliga ar att den är gjord i plast, samt växelspaks damasken för att den knarrade när man la i 5:an.....

Frågan är bara hur man löser detta problem med försäkringsbolaget, tror att jag fortfarande har nybils garanti kvar om de kan hjälpa annar är de väll bara betala och vara glad. Som tur är så fanns ju inga barn i bilen, så de blir till att dra på solfilm eller något liknande så om den går sönder på liknande vis så klarar sig barnen bättre av att de inte flyger glas i hela bilen...

//Artin
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

"Bara" för att en ruta exploderar av okänd orsak, så är det nödvändigtvis inte så att kvalitén dalat jämfört andra märken..

Jag menar att det finns dylika saker som händer på alla märken oavsett prisklass, men visst om man har köpt en BMW för x-antal hundratusen så förväntar man sig kanske att den ska gå perfekt utan problem "what so ever" tills år 2040 ;)

Jaja...visst, inget roligt att behöva vara med om, men som sagt, alla BMW är inte felfria, men många går utan större problem långt upp i miltal och årtionden.
Nu tar ju garantin dessutom "hand om" mycket till en början...förhoppningsvis.

Mvh Janne.
Håller med dej Janne T,man måste tänka på att AP är ett enormt stor forum för märket BMW och det kommer fram enormt massa info om allt här som händer i BMW bilarna.
Skulle det finnas likadana forum för alla bilmärken så skulle det komma fram brister på andra märken oxå om inte flera?
Som jämnförelse så har vi Nordic Audi forumet som tar upp brister,tips på samma sätt som AP och där finns det lika mycket att läsa om brister,fel mm som på BMW bilarna,nytt som gammalt !
Skulle ex Renault ha ett liknande forum så tror jag att antal fel skulle vara enormt mycket vanligare skrivna trådar än på AP-forumet ;)
Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
Glasen är härdade. det är väl inte nån nyhet att om en sån ruta får sej en smäll kan den krasa senare. Det kan ju vart en kamikaze fågel som dragit in i rutan tidigare =)
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Har varit med om samma sak med en 90-tals mercedes S-klass. Det bara small till när den stod parkerad. Sånt som kan hända verkar det som
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.