|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har kollat runt lite på 325/330 E90 och förundras av att det finns en hel del som bara har manuell AC. En gåta att man inte beställer Klimatautomatik vid nyleverans. Dessa bilar är av noll intresse för mig i varje fall. Vet att det säljs en del fd hyrbilar med anbart AC men dessa brukar vara 318/320. | |
| Bilar med manuell A/C saknar Comfortpaket. Klimatautomatiken ingick i det paketet. | |
|
Hej. Ja detta vet jag men att välja bort Comfortpaketet är ett stort frågetecken. Blir besviken när man hittat en fin 325 med enbart manuell AC. Har haft klimat på nästan alla bilar sedan 1987. Utom E30 men det fanns i varje fall AC på 320. Men man får inget behagligt klimat med manuell AC!! |
|
| Jag är då inget utrustningsfreak men comfortpaket är nog ändå ett minimikrav. | |
|
Japp det är så jag ser det. |
|
| Jag har tänkt samma sak, jag har svårt att förstå anledningen till att man över huvud taget kan välja manuell ac. Visst är den billigare men det är väl billigast att inte producera skiten, dessutom profilerar sig BMW som premiumbil, jag anser att manuell ac hör hemma i "behovsbilarna", alltså de bilar som är för dem som bara måste ha en bil men struntar i vad det är bara det är billigt... | |
|
BMW har länge varit känt som ett märke där allt var extra, förutom vindrutan och luften bakom den, och naturligtvis körglädjen. Tror det är bara en kvarleva från den tiden, en som verkligen är ologisk i dessa tider då de flesta billigare bilar kommer fullproppade med olika finesser. Men även Mercedes är lika dåliga, nya E-klassen stoltserar med en massa säkerhetsmanicker, problemet är bara att det mesta är extrautrustning som får grundpriset att skena iväg... Lyckligtvis så finns det gott om BMW med rätt utrustning på begagnatmarknaden så att man kan lugn undvika de bilar som saknar det väsentliga, som ACC och sportstolar. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Nästan alltid då jag hyrt bil på semestrar i varmare länder har jag fått en bil utrustad med enbart ac och tycker det har fungerat utmärkt. | |
|
Ja när du hyr ett par ggr på semester funkar det med manuell AC. Men i ett fuktigt klimat med växlande temperatur fungerar det dåligt. |
|
| Min pappa köpte en skåp bil för ett tag sen och det var åt företaget, en billig Peugeot som fick jobba som en åsna, bara den nödvändiga utrustningen ville vi ha. Då föreslog försäljaren ett paket med bla: extra airbag och AC. Paketet kostade 6000:- och enligt försäljaren så skulle han dra av 11000:- av begagnad priset om detta paket saknades. Det jag vill komma fram till är att det lönar sig att köpa till comfortpaketet eller i alla fall ACC. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.