|
|
|
|---|---|
|
Är det nån skillnad på en E30 m3 kaross och en vanlig E30 kaross? I så fall vilken eller vilka??? | |
|
Oja. Kolla bakskärmar bl.a. |
|
|
Jo då att det är skärmbreddare vet jag. Men är det bara det som skiljer dom åt? |
|
|
Skall visst vara en annan lutning på framruta enl. ägare. Men inte för att jag kan se det. Annars är det väl samma. Hur så? |
|
|
Jag håller på att ska bygga om en gammal 318 till en rallycross bil. Och för att kunna använda M3:an bromsar m.m måste jag lura dom att det är en M3:a. Därför så undrar jag hur mycke som skiljer på karosserna. Är det bara skärmarna är det ju enkelt |
|
|
Inte framrutan vad jag vet. Den är dock limmad istället för att sitta med list. Bakrutan är däremot annorlunda vinklad för bättre aerodynamik och sitter i en extra rutram utanpå c-stolpen. Annan baklucka samt skärmar och stötfångare. Det är egentligen inte mycket som är lika. Backspeglarna och taklucka då isåfall. Även huven har samma art.nr. som resten av E30-modellerna. Grillen är lika om man bortser från SportEvo. Baklysena är lika som E30 <88. ///BMW - Was sonst! |
|
| Tack för svaren. Såg att det fanns att köpa andra C-stolpar och baklucka i plast. Så det är väl bara att beställa dom då =) | |
|
Kanske finns nån dom vill följa bygget. I så fall kan ni titta in här. Länk |
|
|
Här har du lite inspiration... Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
En till liten fråga är det nån större skillnad på framvagen? Och sitter det kraftigare drivaxlar bak eller? |
|
|
Andra hjulspindlar och fjäderben fram, bärarmar i alu, delarna passar mellan karosserna. Ingen skillnad i bakvagnen, samma dimension på drivaxlar och bakaxelklump som tex 325, men 320/318 har klenare kulmp o axlar. |
|
| Tack för svaret då är det bara att leta saker från en 325:a då | |
| Förutom tidigare nämnda skillnader är C-stolpen samt trösklarna annorlunda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.