|
|
|
|---|---|
|
Hej har ni några kommentarer på dessa däck? Ljudnivå komfort väghållning mm?? Tacksam för svar! | |
|
kan bara säga att de e ett mycket bra däck, Pirelli har väl inte varit kända för att tillverka dåliga däck elr =) men mina e tyvärr slut så min bil står stilla...*gång avstånd till jobbet* men ja kan säga att om du ska göra en bunr out elr nå, ta på dig en gasmask för dom bolmar som faan =) Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Har P-6000 och tycker dom är bra. P-7000 lär ju inte vara sämre. Möjligtvis lite "högljudda" men annars helt OK. //Stefan. |
|
|
Det var just det där med "högljudda" som jag hängde upp mig på. Är det stor skillnade på dessa däck jmf med andra? De jag funderar på är 17" 225 45. Är enda nackdelen ljudet? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Satt nya p6000 på min bil BMW fick byta ut dessa mot nya vinterdäck då jag upplevde P6000 som bullriga, men det är ju inte alls säkert att p7000 har den ljudnivån.Men pirelli är ett förhållandvis dyrt däck, till vad man får för pengarna, finns många alternativ av kvalitetsdäck som är mycket mera prisvärda. Våtgenskaperna är väl lite si och så på en del pirellidäck enligt tester. Detta har ältats i forumet sida upp och sida ner så om du använder sökfunktionen så får du säkert massor med svar. MVH Hasso |
|
Vet ej exakt hur Pirellis ljudnivå är jämfört med andra. Har bara hört rykten om att Bridgstone oxå ska vara ganska "högljudda". Däremot vet jag att Michelin har låg ljudnivå och bra slitstyrka. Själv kommer jag nog att lägga på Michelin när mina däck är slut. Har kört på det märket förr och har alltid varit nöjd. Sedan kan jag inte påstå att jag är missnöjd med Pirelli på något sätt mer än just ljudnivån. Givetvis spelar ju även den personliga smaken in när det gäller däcksval. //Stefan. |
|
|
Jag kör på Pirelli P-Zero Rosso och är mycket nöjd. Det greppet går inte av för hackor. Tycker inte de är bullriga heller. Hade Michelin innan och gillar mina Pirellisar bättre. Sen är det det där med våtgrepp. De har de fåt lite taskigt betyg på i tester. Jag tröstar mig med att jag tar det lugnt när det regnar. (de ställen man kan få då är ju liiiiite oberäkneliga) |
|
|
Jag kör på P Zero Asimmetrico (245/35-20) och måste säga att det är ett grymt grepp i dessa däck! Dessutom är de inte nämnvärt spårkänsliga.. Lite frågande till ljudnivån och slitaget bara. På grov asfalt är de i bullrigaste laget. Priset på däcken ligger i den övre regionen, dvs det är en av de dyrare däcken på marknaden så om de är värda sitt pris eller ej går ju att diskutera.. men greppet är det inget fel på! :) Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.