|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 525a häromdagen. Köpte den av anledningen för att jag fick med sommar och vinterdäck på 2 st uppsättningar bbs-fälgar med nya däck på sommar och vinter. Dessa var tänkta till min andra 525a.... Tanken var att skrota bilen men fan den går som en dröm. Tight i kaross och styrning. Motor är nyrenoverad för 3000 mil sedan, inge tick eller liknande. Helt rostfri förutom nån bubbla vid tanklocket. Hel pärm med historia, servicebok, köpekontrakt och alla bes.prot genom tiderna. Bilen är svensksåld. Typ guldmetallic/bronzitbeige i färg Ljusbeige skinn i bra skick Då till dess defekter: Gick ej genom bes häromdagen, med fel: - Spricka ruta - Bakre ljud-dämpare läckage - Övre spinndelled glapp - Tuta Är det värt att fixa upp bilen eller ska jag skicka pojk-stackaren till skrot/sätta på blocket för 1000kr? | |
| Vet inte vad du gav, men varför inte sälja den i delar? Eller göra någon mecktokig 17-åring lycklig. Fixa den låter i vart fall inte helt försvarbart ekonomiskt om du nu inte är i egentligt behov av bilen. | |
| Synd att skrota en så fin bil ifall den är så fin som du beskriver. Borde utan något som helst problem gå att sälja för några tusenlappar. | |
|
Häggman: De defeker du nämner måste ju gå att fixa för runt 3000:-, sälj sedan för runt 10000:-. MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.