|
|
|
|---|---|
|
hej sitter och letar efter ett avgassystem till min 540 e34 någån som vet vart man kan hitta något till bra pris? passar ett system från 535? vad skiljer på dom? | |
|
jag hittade ett ferrita-system för 7500kr.. googla om du vill kika själv.. annars finns det fan ingenting.. bara till 6-cylindriga bilar.. |
|
|
7500:- de va inte billigt de frågan är vad som skilljer sig på 535ans sportsystem och 540ins någon som vet? är det bara lite större diameter på rören eller skiljer de sig på utformningen? skulle de vara så att de passar från 535 så finns de ju lite mer att välja bland |
|
|
Enl. Länk så är det det helt olika art. nr. på 540 och 535 avgassystem på mellan och bakre ljuddämpare. vad som skiljer vet jag dock inte. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
| jo jag har sett det men det är ändå frågan fall 535ans passar dom är ju grymt lika men de kanske inte passar mot kattarna någon på detta forum måste ju ha vart inne på detta nångång innan mig kan man ju tycka | |
|
mackan_berg: simons ska tydligen ha till 530, är inte säker på att den passar rätt på eftersom 530 kanske inte ens har samma grenrörsböj, eller? annars gör som jag o bygg eget! hela vägen går nog på ca 5000kr om du behåller dina mellan dämpare.. racekatt, rör o dämpare inräknat. |
|
|
hej ofan de va bra ska maila till dom och se vad det kostar det måste passa från 530 |
|
|
Prova amotek, har för mig att dem har billiga. Annars det billigaste är väll att bygga sj eller köp ifrån en bmw m5? |
|
|
bygga själv går bort då jag inte har tillgång till nån svets passar det från m5 då? ska kolla amotek men tror inte dom har till 540 |
|
|
Jag har ferrita på 540n E34. original grenrör, sedan efter är det Ferrita. Jag har inte köpt detta själv men jag har kvar kvittorna. Hela systemet kostade om jag inte minns fel 15 000-20 000kr. Då kostade bakdämparen 4500kr Kattarna 7000kr, resten arbete och rör. Dock fungerade inte standardkattar på den så dom fick montera Racekattar som flödade tillräckligt, Dessa gick loss på 12 000kr paret. Jag skulle aldrig lägga dessa pengar, men det är kul att ha det på bilen :). Trotts alla dessa pengar så läcker mitt system ändå.. klantarna på ferrita bytte aldrig packningarna vid grenröret så dom är nu slut "suck"... |
|
|
7 500 kr dyrt? Har du kollat vad orginal kostar? ;-) |
|
| Robbex: fyfan vad dyrt.. ska aldrig köpa något av ferrita om det är så dyrt som du nämner! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.