|
|
|
|---|---|
| Jag skulle behöva byta mitt "BMW"-emblem på bakluckan, dvs. handtaget. Några tips på tillvägagångsätt? | |
|
Till vad ? Enklast plocka bort det svetsa över med plåt/spackla /lacka luckan ? |
|
|
Tycker du han ska ta bort handtaget till bakluckan? __________ Mvh Grelle |
|
| Grelle, det verkar så ja.. | |
| Behöver byta ut emblemet mot ett nytt då det kommit in fukt i loggan vilket lätt till nån form av korrision. Har noterat att på senaste versionen av 1an har emblet bytts ut, så detta bör va ett vanligt problem. | |
|
A då förstår man. Låt en BMW verkstad fixa en ny åt dig. |
|
| Sitter det limmat eller skrivat i själva handtaget?? Beroende på det så är det ju lättare eller svårare att byta! | |
|
Har själv samma problem, ser ut som fukt eller nåt som kommit in i kanterna. Verkar vara vanligt för jag kollade på ett flertal ettor innan jag köpte min och säkert hälften av dom såg ut så. Uppdatera gärna om du lyckats byta själv och vad det kostar, behöver också ta tag i problemet... :) |
|
|
Emblemet bak är klistrat. Man får ta en liten plattmejsel eller kniv och peta emellan och bända lite lätt så lossnar emblemet från handtaget. Har tyvärr ingen bild på detta.. Sök på youtube om ni inte förstår hur jag menar.. Emblem finns att köpa på BMW eller på ebay eller www.schmiedmann.se. Mät diametern på emblemen så ni får rätt storlek på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.