AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.116

Bränslepump på 330i aut - eller kamaxelgivare?

Hej,

De senaste veckorna har min bil varit lite underlig.. Ibland låter det ett morrande ljud från vänster sida fram (ungefär) - olch två bånger när tanken var ganska tom har bilen vägrad att köra någonstans. Bilen är en 330i cab. aut. . Jag tänker att det bara kan vara pumpen - men var kommer det morrande ljudet ifrån? Det är inte ac:n och inte relaterad till motorvarven..

Mvh CJ
Ingen som kan berätta om det bara är bränslepumpen eller om det är något annat? Jag vill inte så gärna lämna in bilen på BMW till felsökan till 1200 DKK per timme här i Köpenhamn..

Mvh.

CJ
Jag vore oerhört tacksam för lite hjälp här. Jag var förbi BMW i går - och dom kunde inte hjälpa alls, bara föreslå att byta pumpor och givara överallt och se om det skulle hjälpa - ungefär... Det har jag inte råd med..

Jag skall försöka beskriva symptomen lite bättre:

1) När tanken är nästan tom (under 1/4 kvar) händer det (2 ggr) att bilen plötsligt och utan varning hackar väldigt mycket (körde ganska långsamt båda gånger)

a) Första gången kunde jag köra 500 meter till närmaste Shell och tanka..

b) Andra gången dog den helt - och sedan gick det inte att få igång motorn igen. Et par gånger startade den, men den dog igen med en gång..

2) I samband med att bilen har kört dåligt med tom tank, har det också kommit ett konstigt ljud. Ljudet kommer från vänster sida fram och låter som en pump, som inte orkar mera. Det är oberoende av varvtal och kommer ofta men inte alltid när man inte gasar ("friläge" eller vad det kan heta på svenska..). Det har inget med AC pump eller liknande att göra, ljudet kommer och går både med och utan AC inkopplat..

Så: Sitter det en pump där framme, som kan vara nära döden. Eller är de två saker oberoende av varandra? Hjääälp..

Mvh.

CJ
... Glömde att säga att båda gånger startade bilen så fort det hade kommit i 10 liter bensin extra i tanken. Och - det är inte bensinnivåmätaren som är paj.. :-)
Om någon skulle råka ut för att hitta detta när de söker på samma problem: Det var min bränslepump.. Dessutom växler lådan i övrigt 1000 gånger bättre nu, särskilt om man växler ner och gasar samtidigt..
Carl Johan,
Bra med återkoppling om vad som felade.

Jag (och säkert många andra) har tyvärr missat din tråd.

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.