AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
784

vad tickar/klickar på insugssidan?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
va på en 30 mila sväng ikväll med min 328i och när jag drog på för första gången efter 15 mil hörde jag de klassiska ventilljudet som typ låter som trasig grenrörspackning eller liknande. for på macken och köpte 1L 10w40 av nått annat märke än de jag har i sen oljebytet. tänkte inte mer på de och for hemöver.

motorn gick kanon hela vägen. när jag hade 5km kvar stannade jag och pinkade då jag hörde ett lätt vin/skrapljud från insugssidan samt ett lätt klickljud efter motorvarven. gasade lite och klickandet ökade i takt men försvann sporadiskt över 1000rpm och helt borta vid 1200. vin/skrapljudet ökade i frekvens typ.

åkte hem och körde 50-60 på 5an. när jag var hemma hördes bara klickljudet. samma som förut. vad kan de vara för fel nu tro?

ska byta filter och olja snart. bör jag låta den stå tills dess eller vågar man köra?

BMW ownz
Tickande insprutningsmunstycken kanske?
En flaska Wynn's injector cleaner skadar väl aldrig, iaf vad jag fått veta.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej. har sån i garaget tror jag. får testa imorgon ^.-

ska filma imorgon och lägga upp här + att jag ska koll närmre på de själv om de inte fungerar.
nä gonatt så länge!

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
döm av min förvåning när jag startade bilen i morse att den inte lät konstigt på nått sätt. har tömt oljan nu och såg då att hela undersidan var smockfull med olja.
kollade upp returen till vanos-ventilen och f*nskapet satt igen i tråget. så den läckte som ett såll nere i slangen mellan tätningsbrickorna mot tråget.......

har fyllt med thinner och jävlats så nu är de öppet. kommer bli ett oljebyte till inom kort efter detta...

återkommer väll i denna tråd om jag får mer problem.

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
problem antar jag :/

motorn tickar i takt med motorvarvet när den blir var. när den är kall är den tyst. låter som en lyftare eller nått.
har sökt i forumet men folk har bara problem när motorerna är kalla, eller störst oljud då. mitt kommer ju när den blir varm. kan det bero på luft i någon lyftare iaf? eftersom det kom vid byte av oljan?
i övrigt går den hur bra som helst och svarar bättre på gasen nu än när returen till vanos satt igen.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.