|
|
|
|---|---|
|
Som ovan når bilen stått på motorvärmeren ca 2 timmar innan jag åker från jobbet vill den inte starta på första försöket, men då den stått i garaget hela dagen innan jag åker till jobbet så startar den utmärkt. såg någon som skrev att det kan vara batteriproblem.?? någon som vet, annars går bilen bra, detta är nu inte en BMW men det är en bil med en massa elektronik, funderade själv på om det kan vara nån kallstartsventil eller någon givare som alla nya bilar har,,,Bmw´n som jag har står avställd. men det räcker med att jagser till at batteriet är bra kräm i och att den får stå några timmar på motorvärmaren så smäller den igång, oavsett temp ute Bimmer | |
|
HEJ BIMMER 67. JAG TROR ATT MOTORNS VÄRME Å DIN KALLSTARTSVENTIL ÄR PROBLEMET. KALLSTARTSVENTILEN TROR ATT DIN BILMOTOR ÄR KALL Å SKICKAR IN LITE FÖR MYCKET SOPPA.DÄRAV KAN DEN VA LITE SVÅR ATT STARTA. HADE GOTT MIKA schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Motorvärmaren 'lurar' insprutningen lite på vissa bilar, min gamla 735i -87 hade precis samma problem. Det enklaste brukade vara att göra två korta startförsök och sedan ett lite längre så gick den alltid igång. //Magnus |
|
|
Ja förbaske mig det stämmer nog, i natt satte jag motorvärmaren så att den slutade ca 10 min innan jag kom till bilen, pang så snurrade den igång Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.