|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Sevak: Vilka fälgar har du köpt? |
| 19 tums BMW M6 med ET 34 runt om med hankook ventus s1 evo. | |
Roffa1 |
Snyggt, vad fick du betala. |
| 8900 för Fälgarna och 7000 för däcken efter prut. Däcken får jag någon gång denna månad. | |
|
Nu har jag upptäkt ett problem. Jag har en eftermonterad GPS (Navigon) som är kopplad till bilens elsystem bakom instrument panelen nånstans. Den laddas alltså så fort man startar bilen och det har inte varit några problem förut. MEN nu får inte GPSén nån ström alls den är helt död trots att bilen har varit igång i flera timmar i dag, nån som vet vad som kan ha hänt? Den funkade som sagt parfekt när jag ställde av bilen i november. |
|
Roffa1 |
Förmodligen, så är väl det interna batteriet dött i GPS:en. Jag får ladda min TomTom var 3:e vecka, och då är den ändå avstängd. Laddar man inte så dör batteriet till slut. Tror att de allra flesta GPS:er ligger & laddar ur av sig själva. |
|
Kan man verkligen pajja ett batteri på det sättet under så kort tid? GPS´en är inte ens ett år gammal och den har varit avstängd under hela tiden bilen inte användes... |
|
|
Ett lithiumjon batteri som det med största säkerhet sitter i din GPS klarar flertalet cykler av ur- och uppladdningar. För att säkerställa vart fel ligger föreslår jag att du mäter huruvida du får någon ström ur elsladden till GPSen. |
|
Roffa1 |
Carlee: Det finns nya starkare (Pirat) batterier att köpa via e-bay.com Du byter lätt batteriet själv, några skruvar och en kontakt att trycka dit. Om du har en TomTom så byter de batteriet kostnadsfritt åt dig..om det ej är äldre än 24mån. (du måste dock ha inköpskvittot kvar) jag har fått byta batteriet på tre av mina förra GPS:er. När det gäller tillv TomTom så är de mkt väl medvetna om den snabba urladdningen av det interna batteriet, vid det senaste batteribytet så bytte de dessutom ut hela moderkortet. samt att de skickade med ny laddkabel till bilen samt även en ny 230v hemladdare. Och som plåster på såren för att kunden fick vara utan gps under 14dgr, så skickade de med ett gratis 12månaders abonnemang för fartkameror samt den senaste trafikantennen. (mkt fin kundservice) |
|
Okej det verkar ju faktiskt mest troligt att batteriet har gett upp. Tyvärr är det ingen TomTom utan en Navigon men jag hoppas att även dom fixar detta på nått smidigt sätt. Tack för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.