AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.256

Billiga nya replica och original begagnade fälgar, vad tror ni?

tu
14
turkowitch
Bmw X3 -11
kollat runt lite efter fälgar till min 325 e91:a, vill ha original eller ev. kopia på original. Hittade denna försäljaren på internet i England.
Riktigt bra priser, runt 7000kr med däck för BMW stjärneker 230 18" och 90pund i frakt.

Länk

Vad tror ni om kvaliteten, ska man köpa begagnade original istället?
Skickade ett mail till firman ang. kvalitet m.m, svarade såhär:

"They are a perfect fit for E91 with no spacers.They come with bmw logos.They are good quality for the price and should give no problems on the car. Not sue which tyres are best for what you want, you would be better to check this on the internet, i have the Kumho 712's for £250 a set which have always been good, or avon ZZ3 for £300 or £320 for Falken 452's.

Shipping is £90 with tyres."

Låter bra men samtidigt vill man inte ha fälgar som har dålig kvalitet och kanske obalans m.m....

Lämna gärna lite synpunkter ni som har köpt replica fälgar.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag har handlat fälgar av Mark på Bmautosport och han var seriös och kvaliteten på fälgarna var helt ok.

M V H
Stephan

tu
14
turkowitch
Bmw X3 -11
Ok, tack! bra att veta.
tu
14
turkowitch
Bmw X3 -11
Är det någon som har en uppfattning om däcken som han vill sälja,
dvs
Kumho 712
Avon ZZ3
Falken 452

idag har jag Bridgestone runflat och är väl inte direkt imponerad, dom väsnas mycket och bilen känns väldigt stötig för att vara 16".
Vågar man köpa någon utav ovanstående däck eller bär man köpa continental el. liknande tillen såpass ny bil (-08)
Tänker mest på vägljud och väggrepp.
He
15
Helge89
328i e36 -96
runflat blir automatiskt stötigare och mer höljuda då de har mycke hårdare sidor på däcken. Bridgestone är en av de ledande däckmärkena på marknaden just nu och nöjjer du dig inte med dem så tror ja inte du blir nöjd någonsin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.