|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Chris: Jag spetsade ej till lackarens svar, jag var nog istället återhållsam. Det 1:a han påpekade var att Bluewater var en av de absolut svåraste kulörerna att lyckas med. Det behövdes enl uppgift en "Trollkarl" för att lyckas med den lacken. Han trodde därför att han ej skulle klara av det. Men bara för att BMW har detta fall som ett högprioriterat kundärende?? så var han villig att försöka prova sig fram. Visst, får han prova sig fram, men inte med min bil ståendes "Utan lucka" istället får BMW ställa upp med en ny lucka som han kan pröva sig fram på halva sommaren eller längre. De kan ju sedan höra utav sig när det har lyckats till 99% |
|
För att göra dig lite bättre till mods så är just bagageluckan ett av de "bästa" ställena att få nyansskillnader på. Den ligger inte direkt mot någon större jämförbar yta i samma ljus som exempelvis en sidodörr gör. Vet inte om det gör dig på bättre humör men omlackningen behöver _inte_ bli jordens undergång för ditt bilägande i alla fall. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
Lövet: Du har helt rätt, motorhuv och bagagelucka är ställen där det syns minst om kulören ej stämmer till 100. Just därför är jag beredd att acceptera en viss skillnad. Detta dilemma är ej jordens undergång;-) tycker bara det är retsamt att en ny bil levereras med div, lackbubblor. Sedan tycker jag återigen att BMW bör ställa upp med en annan lucka för provlackningen som lär dra ut på tiden. |
|
RealOEM: Koffertlucka, nummer 41627209702, pris $656.86. Finns ej att välja i olika nyanser, alltså är den troligen bara grundad. Men oavsett så är det förstås ett bättre alternativ än att slipa den gamla luckan plåtren vilket otvivelaktigt ger ett sämre rostskydd än tidigare. Och vem vet var det är för konstigt skit som har gjort att skadorna uppstått, kanske det dyker upp igen även om man tvättar med allehanda lösningesmedel. Mikroskopiska porer i plåten t.ex. ÅF:en, generalagenten eller BMW AG (vem det nu är som kommer att stå för garantiåtagandet) sparar således knappt 5000 spänn brutto ex moms på att lacka om den gamla luckan, minus extra kostnad hos lackeraren eftersom det är mer jobb med den. Men det har ju varit så synd om biltillverkarna på sista tiden så man förstår dem ju verkligen (OBS: ironi)... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.