|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Roffa1: Låt dom inte lackera bilen hos BeLaMi i Linköping bara.... Dom gjorde ett HORRIBELT jobb när dom lackade om taket på min E92a...! Riktigt slarvigt med både dammkorn och fel nyans. Dammkornen slipade dom ju ner med våtslip och polerade upp - vilket dessutom gjorde att ytan på taket blev slätt som en barnrumpa och INGET av bilens originala "vågighet" kvar.... Så ju "sådär" ut och om man tänker på det så ser man ju att det är våtslipat och riktigt blankpolerat. Men förutom att neka Belami jobbet så är det deras huvudverk. Inte din! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Inte kan man bara flytta över huvudvärken till bilfirman där man lämnat sin ögonsten. Blir alltid problem efteråt. Jag har bara blivit nöjd en gång av sex med omlack och det var en äldre 60+ med 40 års erfarenhet som lackade om min bakskärm på 535 när den hade blivit repad första dagen av ett rötägg!! Han lade en skarv i vecket och rubbade ner och skarven gick inte att se. Ett mycket proffsigt jobb med exakt rätt nyans av lachsilber. Förstår Fritte att han är orolig men han måste nog ge det en schans så klart och får väl oroa sig under tiden. Och skulle det bli bra så är det en befrielse. Byta upp sig? Till vad då? |
|
Roffa1 |
NiKeMaN: Lackeringen skall utföras av MS Billack. Ligger precis i närheten av BeLaMi. Tydligen far & son som bl,a lackar åt BMW. Någon som testat dem.. |
|
Förstår Roffa1;s inställning till 100%.. Köper en fabriksny, välutrustad, BMW för ca 500K efter att ha kikat på några begagnade men backat på dessa pga att han är en "petnisse".. :)) Och så ställer han av bilen under vintern för att slippa stenskott och annat och så.. Hittar rost på en bil som inte gått 100 mil?? Klart att han vill ha en helt ny baklucka.. Hade det rört sig om ett par år gammal kärra får man väl acceptera slipning o omlack, men knappast i det här fallet.. Hoppas BMW kryper till korset och gör det enda rätta: byter ut den rostiga bakluckan mot en helt ny.. |
|
|
Håller helt med stockbroke, klart de ska stoppa i en ny lucka. Jag hade heller aldrig accepterat en omlackering, inte en chans. Advokaten direkt i så fall! Men det hade förvisso varit intressant att få se bilder på skadorna vi pratar om. |
|
|
Och vad har du tänkt att advokaten ska göra? Om du läser mitt inlägg förut så märker du att det är svensk tingsrätts praxis att godta en fackmannamässig omlackering som fullgod ersättning. En advokat kan inte göra ett skit. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
andreas_lofgren: Det kommer ej att bli aktuellt med några rättsliga påföljder ang hanteringen av min rostiga baklucka. Jag är övertygad om att verkstadschefen hos Autopartner gör sitt absolut yttersta för att nå en så kundvänlig lösning som möjligt på detta ärende. |
|
Reagerade mest på folk som slänger ur sig självsäkra saker som att "stämma dem" och "absolut inte acceptera" osv när det inte finns någon som helst laglig grund för detta. Att gå in i en diskussion och kräva för mycket brukar innebära att man inte får någon hjälp alls istället. ------- //Lövet |
|
|
Jag ser fortfarande inte problemet. Det som duger för alla andra duger inte för dig eller vad? Det börjar mer låta som att du är en sån här krånglig kund som alltid har åsikter på vad man än försöker göra, och hur mycket man än försöker lösa det på bästa sätt för båda parter duger det ändå inte. Sen att kräva saker hit och dit slutar i regel alltid som Andreas påpekar med att man inte får någon hjälp överhuvudtaget. Verkstaden kunde ha sagt att de byter luckan men istället lackat om den och du skulle aldrig ha märkt något. Lämna in bilen och låt dem fixa det. Jag har lämnat in bilar för omlackering av bucklor, rost, repor, med mer och aldrig råkat ut för att lacken sjunker eller annat som sägs inträffa. Blir det fackmannamässigt utfört kommer det inte synas att något har blivit omlackerat. |
|
| Sen att han inte svarar på alla mejl utan vidarebefordrar en del förvånar mig inte, hur många mejl tror ni han egentligen får per dag? Svaret är garanterat många fler än han själv hinner svara på. | |
|
Om BMW hade bättre rostskydd skulle han få mindre antal mail. Vad kostar sådana här diskussioner BMW i förlorat förtroende som kanske leder till färre kunder? |
|
|
"Vad kostar sådana här diskussioner BMW i förlorat förtroende som kanske leder till färre kunder?" Med tanke på hur BMW släpper nya modeller på löpande band, kan det knappast kosta mycket. |
|
Roffa1 |
Ser att drygt 4.500 personer redan har tagit del av tråden, bara sedan i går så har antalet ökat med ca +1.500 styck. Mindre bra reklam för BMW:s s.k rostskydd som i det närmaste bör vara helt obefintligt. |
Njuren |
Roffa1: Hmm.... en Lexus mot , tja ska vi säga 5000st 1-4 år gamla BMW i sverige med rostproblem?? Räcker nog inte om ens.. det är bizzart att ens behöva diskutera en ny BMW med rostproblem. Räkna inte bort Lexus för det. Andra sidan sundet undrar nokk vad vi sysslar med här i Sverige. |
Buspelle |
Hemskt dåligt och otroligt förvånande att BMW inte byter luckan rätt av utan vidare diskussioner. Bilen är ju knappt använd. Antagligen är det dock både enklast, bäst och billigast att låta BMW åtgärda defekten på det sätt de själva önskar. Tyvärr blir det antagligen en i tiden utdragen process innan man kan bedöma hur resultatet blev. Ändock det alternativ som bör rekommenderas. Däremot skulle det naturligtvis vara fullt möjligt att få BMW att ställa upp med en ny lucka i platina lackad i leopardmönster. Det gäller bara att hitta rätt advokater och vara beredd att betala. Därför att det kommer att kosta. Men det är definitivt fullt möjligt. Vissa tycks tro att lagen är någon exakt matematik där man på förhand kan avgöra hur saker kommer att bedömas och vad som blir utfallet. Så är det inte. Varje "case" ska bedömas och lagen tolkas av olika jurister. Erfarenheten är att resultatet av detta kan bli ungefär hur som helst. Tyvärr. |
|
Vad jag förvånas över är att vissa här tycker det är fullgod ersättning att få en omlackerad baklucka på en bil som gått 100 mil. Det är ingen Dacia vi pratar om här, köper man en BMW så förväntar man sig kvalitet både på bil och tjänster. OK om inte advokater kan göra något, men vill ÅF:en ha mig kvar som kund i framtiden så byter han luckan. Som jag nämnde tidigare i tråden, min arbetskamrat fick en HELT NY BIL för en skada som de facto kunde åtgärdas fackmannamässigt. Att BMW trilskas över en ynka baklucka är faktiskt rent småaktigt. Oavsett om Roffa1 råkar vara "besvärlig" eller ej. |
|
|
"Däremot skulle det naturligtvis vara fullt möjligt att få BMW att ställa upp med en ny lucka i platina lackad i leopardmönster. Det gäller bara att hitta rätt advokater och vara beredd att betala. Därför att det kommer att kosta. Men det är definitivt fullt möjligt." Eftersom att rätten säger att en fackmannamässigt omlackerad lucka kan likställas med en ny. Hur ska då en advokat kunna lösa detta? Det advokaten lyckas med är att lätta plånboken. Vissa verkar leva i en bubbla och tror att bara för man kör BMW så existerar inte problem. BMW är varken bättre eller sämre än andra märken på marknaden. Vissa saker är bättre andra sämre. Var och en har rätt till sin åsikt, men advokater och stämningar hit och dit löser inget problem likt detta. Dessutom kommer processen dra ut rejält på tiden. |
|
|
Njuren: Du lär kanske inte hörs så mycket om folk som har problem med sina Lexusar på Autopower. Jag vet många som haft problem med sina IS 250:s så gräset är inte alltid grönare, osv... :) Jag vidhåller, köp absolut ingen Lexus. Jämfört med den åtta år gamla 325 ti jag kör nu så hade Lexusen endast två fördelar; den var snyggare och hade keyless go. Annars är BMW:n bättre på precis allt. Motor och växellåda är sjukt mycket bättre, inredningen får inte repor bara man tittar på den etc etc. Och den rostar faktiskt inte - vilket min Lexus gjorde... Men on topic så säger jag nog ändå, ge dem en chans att lacka om, blir det kasst så sätt hårt mot hårt. |
|
|
"Sedan kommer vi till de erbjudna förvaringställena där nya bilen skall stå UTAN bagagelucka minst en veckas tid." Låter dramatiskt att ställa bilen utomhus utan baklucka men givetvis kommer de skydda bagaget så att det på nåt sätt så att det inte regnar in, allt annat vore otänkbart. Plasta in eller nåt kan jag tänka mig att de gör. |
|
Buspelle |
Chris87: Vet inte vilka erfarenheter du har när det gäller rättsskipning, men du förefaller möjligen något aningslös.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.