|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta tyginredningen till skinn. Min inredning idag är mörkgrå tyg, bilen är aspensilver. Har hittat dessa på skroten: Länk Länk 1: Är det någon som sett den röd/bruna i verkligheten och är den ful? 2: Är det svårt att byta dörrsidorna med tanke på airbagen? Är det besvärligt kanske det bästa är att endast byta fram - och baksäten och då naturligtvis till den ljusgrå varianten. Och då behålla dörrsidorna som trots allt har samma färg som golv, mittkonsol etc /Niklas | |
| 2. Airbag i dörrarna försvårar inte dörrsidebytet det minsta. Dom sitter bultade i dörren och dörrsidan sitter utanpå. Det enda att tänka på är att dörrsidor för airbag är perforerade. Fram har väl alla airbag men bak var det tillval. Har du airbag i dörrarna bak på din bil och dom nya dörrsidorna inte är perforerade för airbag är det väl inte så bra. Har du inga airbags i bakdörrarna - inga problem. | |
|
Får bestämt tänka om, all plast i bilen är ju svart så något annat än svart skin är inte att tänka på. lär ju ser rätt konstigt ut med annan färg framför allt mellan dörrar och instrumentpanel. Så det blir till att leta upp en svart inredning istället. Men nu vet jag iallafall hur airbagen i dörrarna fungerar. Tack :-) /Niklas |
|
| Det finns ju gott om bilar som original har svart färg på instrumentpanel och mattor och kontrasterande färg på stolar/dörrsidor. Finns rätt gott om sandbeiga inredningar med det stuket och även den rödbruna i din länk. Grått och svart har jag däremot aldrig sett kombinerat på det sättet. | |
|
Som Janne skriver så är det inte direkt ovanligt och i mina ögon oftast snyggare. T ex tycker jag att en helt sandbeige inredning blir för mycket men i kombination med en del svart plast så blir det mycket snyggare. ___ //Ulf |
|
| den röda var ju faktiskt riktigt snygg.. lite unik färg med ser inte sån inredning spec ofta. förstår inte vad du menar med att det skulle se konstigt ut att kombinera svart o mörkrött? men men. | |
|
Hmm ni har kanske rätt, den röda är dessutom rätt i pris ju :-) Får ta helgen till att fundera... Vad jag menade med färgskillnaden mellan dörr/panel är ju att dörrarna är avrundade i framkant mot instrumentpanelen och att det kanske ser konstigt ut med tex en ljusgrå sida som tvärt avslutas och blir svart. Men man kan ju som sagt endast byta sätena fram och bak. Jag får helt enkelt goggla efter bilder på olika inredningar! /Niklas |
|
|
kollade runt lite och de flesta har ju faktiskt svart instrumentpanel, det är det under listen typ handsfack etc som brukar ha annan färg /Niklas |
|
| varför funkar inte länkarna för mig? | |
|
Haha det verkar som de är borttagna bägge två... otroligt om bägge är sålda men det verkar inte bättre /Niklas |
|
| Var det inte Uppsala Bildemo, på den ena (eller bägge)? Jag har bokmärke på inredningar till E46 touring. Fanns tre stycken i går i Uppsala, nu ingen. Antagligen har man legat efter med lagersaldot och uppdaterat det. Troligen inget större datafel iaf, andra delar finns i databasen. | |
Buspelle |
Du behöver inte vara jätteledsen tycker jag. Ingen av dem är riktigt kanon. Svart eller beige är alltid bäst och funkar till allt. Beige går som flera här framhållit utmärkt till en i övrigt svart inredning. Svart o beige är väl dessutom vanligast och borde vara enklast att hitta. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.