AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.228

Ni som brukar lämna in bilen på handtvätt i stockholms innerstad..

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
...var gör ni det någonstans?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det ligger ett mycket bra ställe på Idungatan 3. Det tar 240kr för tvätt ut och invändigt.

Du lämnar bilen på morgonen och hämtar den på eftermiddagen, elle rså bokar du tid och får tillbaka bilen efter en timme.

Stället heter Glowcar.

/Andreas.
Jo
1.160
Joofa
Tack Andreas ska prova det.

Skulle vilja ha ett ställe som man kan lita på och återkomma till. Jag är hjärtligt trött på en del muppar i den här branschen. Har hänt mig flera gånger att jag bokat tvätt på ett ställe för att sedan komma dit på överrenskommen tid och upptäcka att stället är stängt eller att de helt glömt att man ska komma dit.

Vad gäller att lämna över dagen är jag lite skeptisk till det. Jag gjorde det ofta tidigare. Men sen hände det mig att jag hämtade bilen en sen eftermiddag och fick en obehaglig känsla av att någon använt bilen. Hade ju inga bevis för det, men numera kollar jag alltid mätarställningen.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ok, men jag tyckte det här stället var sjysst - de var dessutom noggranna, de tog tom ur min barnstol för att kunna städa under den. Det kanske många gör - men inte för 240kr.

Jag kommer att lämna in min bil där fortsättningsvis.

/Andreas.
Jo
1.160
Joofa
Ja, 240kr för både in- och utvändigt är dessutom ett mycket bra pris
Kan det verkligen stämma? För in- och utvändigt. Jag får åka dit imorgon, helt enkelt.
Förlåt, jag slarvläste visst lite. Mistafrizz sade ju just det. Tack för tipset!
Jo
1.160
Joofa
Ja, jag ska också testa stället så snart vädrets makter lugnar ner sig. Att tvätta bilen i det här vädret känns helt meningslöst. Deras hemsida: Länk
Någon mer som hunnit prova Glowcar?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har provat 3 ggr nu sedan tråden startades..

/Andreas.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Dubbla priser i Stockholm för tvätt ut och invändigt ?
Jag brukar lämna i min vinterbil för vanlig utvändig tvätt för 60 kr. Både in och utvändigt inklusive dammsugning, avspolning av mattorna kostar 125 spänn här i Helsingborg.

Skulle dock inte lämna in min E38, den tar jag bäst hand om själv. :-)

BMW 4 Life
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ctech - finns säkert billigare i Sthlm också, däremot så blir det svårt att komma ner lägre med kvitto på arbetet. 240kr minus moms = 192kr minus (1timlön á 80kr x aga) = ca 72 kr minus material osv..

/Andreas.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Okej, jag visste inte om att ni får kvitto ;-)

BMW 4 Life
Jo
1.160
Joofa
Jag har nu också provat dem och är nöjd med resultatet.
samma här.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tack för bra tips. Jag har nu provat Glowcar 2 gånger och det gick bra, jag är nöjd med resultatet. Jag kan ägna en kvart åt själva finliret som är trevligt, putsa av pedaler och fotstöd samt smörja in paneler med Meguiar 40 och torka av ventilationgaller med tops samt damma av lite i motorrummet. Det verkar som bilvårdsfirmorna runt kvarteren Hagagatan/IdunGatan/ Början av Sveavägen har någon slags priskrig på in- och utvändig tvätt. hagabil.se tog 250kr, Glowcar,se tog 239kr(ink. tiogångers stämpelkort/gratis 11:e tvätt), stället på Sveavägen tog 195kr.

Förutom nån avspolnign på Lavo om bilen är dammig, varför lägga 140kr på OKQ8 GDS plus kemikaler mm när "proffs går till proffs":)

Mvh
Asken
72
37
728_vrooom
728iA E38
Har rekondat min bil på JAM biltvätt i Hammarby Sjöstad. Visserligen inte innerstan, men grabbarna där gjorde ett mycket bra jobb.
Nästan halva priset jämfört med MrCap som ligger brevid =).
Ligger på virkesvägen. Kommer dock inte ihåg vilket nummer, men det är skyltat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.