AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.141

Klä om dörrsidorna på e36 coupé

Visa användare
14
JohannaEriksson
325i coupé -92
Håller på att klä om mina dörrsidor på min e36 coupé, vet inte riktigt hur jag ska göra då jag inte får loss delen som skinnet sitter på...någon som har något tips på hur man får bort den? Har försökt få tag på nya begagnade dörrsidor, men jag har hifi-ljudsystemet (alltså dubbla högtalare) och dom är helt omöjliga att få tag på, har ingen lust att beställa helt nya. Någon som har med svart skinn?
/Johanna

gO
1.407
gOry
335i Touring
Du kan ju alltid göra ett eget hål för den andra högtalaren ifall du hittar ett par dörrsidor i bra skick, har för mig att man till och med kan se vart hålet ska vara på baksidan, de är som en liten liten upphöjning i materialet.

Sen så är de bara flytta över högtalaren, tror dom bara sitter fastskruvade med en stor plastmutter,
Visa användare
14
JohannaEriksson
325i coupé -92
Näe de ska ju vara original :P

Vad är det för fel på dina befintliga? Kan du inte reparera dem istället?
Pr
64
Professor_Kalkyl
E36 320i -91
MB 230E (W124) -86
Vad blir det för original om du klär om dem?
Visa användare
14
JohannaEriksson
325i coupé -92
skinnet har släppt på original dörrsidorna, har tyg nu men vill ha svart skinn. Jo det är ju de jag vill, men det går ju inte.. "professor_kalkyl" det är ju fortfarande original dörrsidorna, dock inte original skinnet men det kommer ju ingen att märka!

Pr
64
Professor_Kalkyl
E36 320i -91
MB 230E (W124) -86
Men de blir ju lika original som om du köper ett par fräscha dörrsidor egentligen ;)
dock ha man skinnet är det ju försvarbart att klä om
Visa användare
14
JohannaEriksson
325i coupé -92
ja men det finns ju inga! och det går inte att klä om. går ju inte att få bort delen som skinnet sitter på, inte ens med våld!

Pr
64
Professor_Kalkyl
E36 320i -91
MB 230E (W124) -86
den sitter nog bara limmad ska du se, dvs om de inte är skrivat från baksidan (minns inte hur det ser ut)
Visa användare
14
JohannaEriksson
325i coupé -92
Ja det är limmat, och det är ett jäääävla lim dom har använt, släpper ju aldrig.

gO
1.407
gOry
335i Touring
Hittar du inte ens ett par utan hifi-paketet? Prova annars sticka små ål där de har släppt och kläm in lim! Fixa en kanyl med spruta, och fyll på med lite superlim.
Visa användare
14
JohannaEriksson
325i coupé -92
näe inte med svart skinn. Det är försent, skinnet är redan borta, hade iallafall inte gått, det hade blivit ca 10cm för litet.

Pr
64
Professor_Kalkyl
E36 320i -91
MB 230E (W124) -86
tror att skinnpanelen sitter "nitad" med plast pinnar bakifrån, som smälts ner
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.