AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.289

Styrservopump till E46 skroten eller ny?

Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Törs man köpa pumpen på skroten eller är det bättre o köpa en ny? Verkar finnas jäkligt många olika pumpar på skroten de som har samma modellbeteckning som min bil där verkar pumparna vara från riktiga långmilare.

BMW 320i Coupé -00
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Vad kostar en ny pump??

Returbilen tar 300:- för en pump oavsett skick och miltal.. kan kanske löna sig.. Beror ju på va du vill lägga på en pump..
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Tyvärr har jag ingen returbilen i närheten. Annars var det ju bra priser.
E3
1.828
E36
USA bilar
En bytespump är ju ett alternativ
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Bytespump var hur får jag tg på det?
E3
1.828
E36
USA bilar
Det bör de flesta välsorterade bildelsnasarae kunna fixa åt dig
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Något förslag på nasare?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Samma pump sitter på dessa modeller: Länk
Reoloem uppmanar att kolla reparationshistorik innan beställning av någon anledning:Länk
Det bästa om du köper en beg. är nog en som gått med samma olja (Svensk såld=Pentosin CHF11s, Import=ATF Dextron III)
Mekonomen, Meca är väl kedjor som kan tänkas ha utbytessystem.
Mo
63
Mortician
320i coupe E46 -99
Jätte tack Anders den sidan åkte direkt in som bokmärke.
Em
75
Emre
320i E46 -99
Tjenare!

Hade samma fel i somras på min beemer. Åkte ett tag med en kompressor pump haha lät illa som faan!
Vart svettig som satan när man skulle fickparkera ;)

Så ja köpte ny pump på laga.se tror jag! Tog kort med mobilen o jämnförde med bilden på laga o beställde! tror ja betala 1600. bytte på ett par timmar! Teknisk och nyfiken som man är så öppna man ju den gamla pumpen o den såg ut som SKIT! den hade svarvat ner allt så den inte kunde bygga tryck! FULLT med spån i oljan! så ja fyllde på ny olja och tömde några gånger tills de vart hyffsat rent.
Oljan såg ut som en brun metallic lack =/ har väl kört ca 2000mil efter det och den går fortfarande lika bra på samma olja.

Hoppas de kom till hjälp! Det var lite krångligt att byta men inga problem om man inte har tumme mitt i handen ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.