AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.076

E34 540 tankmätare fått spelet?

Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
Tjena tror min tankmätare har fått spelet på riktigt. Tankade fullt för någon dag sen nu, Har kört 16mil och den är nere på reserven?? Kan ju inte stämma bilen går klockrent ? Någon som har erfarenhet av detta?? Hjälp mig
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Troligen givarfel, men slå en snabbkoll under hur tanken ser ut och lyssna om det pyser när du tar av tanklocket. Är det tätt i avluftningsventil/ledning har en bränslepump inga problem att suga ihop tanken.
Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
OkejOkej ska kolla det!!! Men tror inte riktigt de är de för fick ju i 71L och de är 80L tank innan när jag tankade, Men hur kommer man åt givaren i tanken?? sitter den under en lucka som vanligt eller måste jag ta ner tanken??
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är inte van med E34, men pump och givare brukar alltid vara tillgängliga via ett täcklock i golvet.

Länk
Länk
finns en väldigt smidig lucka i bagaget så det är inga problem.. hålet kunde dock vara lite större men man kan ju inte få allt..
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Den här sidan har jag kört efter med ganska bra resultat.

Länk
cr
183
criiille
540 IM -98
man ska dock ha så lite bensin som möjligt om du ska gräva i tanken, svämmar över om man har för mkt bensin i den...
Be
98
Bertilsson89
BMW 540 93a e34 Sedan
Tack för alla snabba svar!! =D Blir till att renovera soppasystemet nu men ny och lite bättre pump bättre filter nya slangar. Andra spridare annan BTR ställbar =D sen mappning till sommarn! :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.