|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett tråkigt problem med min e34 520ia -91, automatlådan har gått i nödläge men det går inte att komma in i bilen via diagnosuttaget. Alltså går det inte hitta felet den vägen. Troligtvis är det kanske ett styrdon som rapplar men vilket? Jordfel någonstans? Verkstan ska prova att ha den strömlös över natten och ladda batteriet för att sen se om det går komma in i den. Skulle gärna vilja få den att funka igen för att bilen är i toppskick för övrigt men man kan ju inte lägga ut hur mycket pengar som helst. Mycket tacksam för tips! | |
|
är den chippad så kan de ställa till problem med att ta sej in i boxen.. Kolla upp de! E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
| Nej, den är inte chippad. Det gick bra att komma in i den för två månader sen. | |
|
Nu har de äntligen lyckats komma in i bilens diagnossystem och då visade det sig att det är styrdonet till växellådan som det är fel på. Ett nytt kostar 10000 "lite" dyrt tycker jag så därför efterlyser jag ett BOSCH styrdon med nr: 0260002158, tydligen så är det viktigast att de tre sista siffrorna stämmer. |
|
|
Länk Bara å bläddra å leta :P E30 325 Cabrio -90 E34 525 touring -95 |
|
| Nu är det ordning på bilen. Beställde ett styrdon från lettland (428 pix ink. frakt) då det inte fanns nåt med rätt nummer i sverige, det kom efter två dar sen var det bara att plugga i och köra. | |
|
Hur hittade du delarna i Lettland undrar jag direkt. /Ian |
|
| härligt när det löser sig billigt! | |
| Hittade den på ebay. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.