|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Du har alltså sportchassi så det blir 20mm fram och 5mm bak då? MVH Christofer |
|
|
länka? du menar tvärtom 2sexy4u? |
|
| fan, blev helt fel nu. | |
| Nej inge sportchassi, så det blir 35mm fram och 20mm bak. :D | |
|
någon av er som vet vrf vissa sänkningssatser till E90 är från 2005/03 > ? kul att man har en 2005/02 -.- |
|
| De ska passa har varit i kontakt med H&R... | |
|
Min bil är iof en e92 men den är sänkt med H&R fjädrar. Före Länk Efter Länk Det märks att den är styvare när man kör på ojämna vägar typ "räfflade" grusvägar men annars är komforten som orginal. Har även kört på bana med bilen och den skötte sig fint där med. Jag är väldigt nöjd! |
|
|
Riktigt snyggt, sänkte du 35mm bak och 25mm fram på originaldämparna ?? Precis så vill jag ha min bil "lagom" sänkt. |
|
| Carlee82 glömde att fråga hur breda däck du har bak ? | |
|
Jag skulle satsa på m-sänkning om jag var du. Då blir den inte för stötig, och du kommer precis över refugkanten på alla parkeringar... |
|
| Det skulle ju va tråkigt om du krachar din nya fina frontspoiler på mcdonalds parkering ;) | |
|
Tack :) Jag rullar på 265/30/19 19x9,5" et35 i bak och det skrapar inte. Däremot skrapar det lite i fram vid fullt rattutslag, men det är inget jag upplever som ett problem. Min sänkning tror jag heter 50/25mm men det gäller ju bara IX eller bilar utan m-chassie så 35/15mm eller nått tror jag stämmer bra. |
|
| Du säger att det skrapar fram vid fullt rattutslag, vad kör du för dimensioner fram? | |
|
235/35/19 8,5x19" och et35. |
|
| oj, har du dom dimensionerna och så skrapar den i när du svänger? fan, då skiter jag nog i min sänkingssats. fast mina sommarfälgar e iofs 18*8.0 | |
|
E92 har uppenbarligen mindre plats i hjulhusen än E90, även fram. Min är relativt låg utan att det tar i med 8,5x19" ET30 med 235/35-19. MVH Christofer |
|
|
Blir alltid lite smått orolig när vissa skriver att det inte får plats, men varje gång så får Crille82 mig att tro på mig själv ;) Vi får hoppas att jag får plats med 235:or på 8,5 och 35mm sänkning från orginal :D Den som inte provar får aldrig reda på svaret.... |
|
| haha, så sant. säg till hur det gick efter. så kankse jag också köper en sats ;) | |
| Självklart | |
|
Risken att det tar i vid fullt rattutslag har ju inte så mycket med ET att göra utan snarare hur låg bilen är. Har man en låg bil och svänger ut hjulet fullt så finns ju alltid risken att det kan ta i lite, men vad gör det så länge det inte tar i när man kör på vägen. 8,5x19" ET30 med 235/35-19 Länk , se även främre hjulhus på denna bilden Länk . MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.